خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خبر داد:

نذر محرم یک زندانی همدانی را به آغوش خانواده بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۱۶

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: یک خانواده که سال‌ها با فرا رسیدن ماه محرم نذر خود را ادا می‌کردند امسال به دلیل شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم هزینه نذری را به آزادی زندانی اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا، یدالله روحانی منش اظهار داشت: این زندانی ۳۷ ساله به علت بدهی مالی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خرداد سال ۹۷ راهی زندان شده بود.

وی بیان کرد: این مددجو در ساخت و ساز مسکن فعالیت داشت که به علت ورشکستگی و شکایت ۱۱ تن زندانی شد اما با تلاش ستاد دیه و جلب رضایت شاکیان پرونده، بخشی از بدهی قسط بندی (اعسار به تقسیط) شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین با پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان وام کم بهره، آورده شاکی به مبلغ ۹۳ میلیون تومان و مبلغ جمع آوری شده از محل نذورات مردم این زندانی جوان آزاد شد و به کانون خانواده بازگشت.

روحانی منش یادآوری کرد: با کمک خیران نیک اندیش ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در همدان از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه آزاد شدند و تلاش‌ها برای آزادی دیگر زندانیان ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۱۶ زندانی چشم انتظار کمک خیران نیک اندیش هستند که از این تعداد ۳۰۶ تن مرد و ۱۰ تن زن هستند.

وی افزود: همچنین ۲۵۸ نفر از این تعداد محکومان مالی، چهار تن افراد ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح، ۵۳ تن زندانی مهریه بوده و یک نفر هم به خاطر نفقه در زندان به سر می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز