خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد:

بهره‌برداری از 20 هزار متر مربع گلخانه در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۰۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از افتتاح و بهره‌برداری 20هزار متر مربع گلخانه در محمدشهر کرج همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، اسماعیل صارمی با اشاره به بهره‌برداری 20هزار متر مربع گلخانه در محمد شهر کرج همزمان با هفته دولت، گفت: در این هفته، سه پروژه گلخانه سبزی و صیفی و نشا مکانیزه در کرج با مجموع اعتبار 53هزار و 779 میلیون ریال به بهره برداری می رسد که از آن مبلغ، حدود 13 هزار و 412 میلیون ریال تسهیلات از منابع استانی و مابقی سرمایه گذاری شخصی بوده و زمینه اشتغال 43 نفر را فراهم می کند.

صارمی اظهار داشت: کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به فراهم کردن شرایط کنترل شده برای تولید و با خنثی کردن عوامل محیطی اهمیت ویژه‌ای در پیشبرد فرآیندهای توسعه کشاورزی دارند.

وی افزود: شهرستان کرج به عنوان یکی کانون‌های تخصصی کشاورزی کشور به علت حضور موسسه های پژوهشی و تخصصی و همچنین کارشناسان زبده و نیز بهره برداران پیشرو، اگرچه در نوع کشت و کار در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده، اما توسعه گلخانه‌ها بویژه به دلیل لزوم مصرف بهینه آب در آن اهمیت مضاعف دارد که این امر مستلزم حمایت‌ها به خصوص در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری اولیه است.

مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: موضوع چالش برانگیزتری که ما را به توسعه گلخانه ها سوق می‌دهد، کاهش چشمگیر منابع آبی است. هرچند بحران آب چالشی بسیار بزرگ برای تمام کشورها است، اما کشور ما نیز با قرار گرفتن در ناحیه گرم و کم بارش از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در شرایط بحرانی موجود برای مقابله با تنش آبی، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به‌عنوان جایگزین کشت سنتی، راهی برای برون‌رفت از این چالش جدی است.

صارمی افزود: بیش از نیمی از اراضی کشاورزی کرج تحت کشت زراعی است و بسیاری از این اراضی از پتانسیل خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز