خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

واگذاری ۱۶ واحد مسکونی به زوج‌های جوان طلبه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۱۰۶

۱۶ واحد مسکونی با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به زوج‌های جوان طلبه در شهر بیدستان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه به حل مشکلات مردم کمک می‌کند، افزود: وقف در حوزه های مختلفی اثرگذار است؛ ذات و فلسفه وقف مقوله ای دستگیر، همراه و کمک حال مردم و جامعه است.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی با بیان اینکه وقف یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: چه قبل از اسلام و چه بعد از آن وقف جایگاه ویژه ای داشته و بی شک مقوله وقف می تواند برای از بین بردن ناهنجاری ها و کمک حال ارزش ها و معارف الهی باشد.

وی اظهار داشت: وقف باید همانند سایر موضوعات فرهنگی ، اجتماعی ، دینی ،و اقتصادی باید به یک فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شود .

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به ضرورت جهت‌گیری موقوفات جدید به سمت نیات متناسب با نیاز روز جامعه، افزود: امروز یکی از نیازهای مهم جامعه ورود واقفان در حوزه وقف برای تهیه مسکن برای جوانان است و امیدواریم گام های خوبی در این زمینه برداشته شود.

 این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اداره اوقاف به منظور کمک به تامین مسکن زوجهای جوان کم درآمد نسبت به احداث واحدهای کوچک ارزان قیمت اقدام کرده است، تصریح کرد:  این واحدهای مسکونی از دهه ۸۰ ساخته شده و به دلیل عدم نگهداری دچار آسیب و به صورت مخروبه رها شده بود که به همت اوقاف مجدد بازسازی و امروز این ۱۶ واحد به زوج‌های طلبه جوان به مدت دوسال با دریافت یک سوم هزینه های بازسازی اجاره داده می‌شود.  

 حجت الاسلام مجیدی ، هدف از این اقدام را ایجاد شرایطی جهت کمک به زندگی طلاب و همچنین استفاده از ظرفیت فرهنگی  طلاب دانست.

وی هزینه بازسازی این واحدهای مسکونی را سه میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این واحدها در متراژ ۶۵ و ۷۰ متری است که به همت اداره کل اوقاف استان بازسازی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز