خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت انجام می‌شود ؛

افتتاح یک‌هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی/ عمده محصولات تولیدی کشاورزی ارگانیک است

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۸۱ طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،اکبر فتحی درجمع خبرنگاران عنوان کرد: به‌رغم تمامی مشکلات و تحریم ها که زمینه ساز بسیاری از مشکلات بود توانستیم دستاورد های جدیدی نیز کسب کنیم، همچنین با تلاش و همکاری کشاورزان استان کمبود‌های سال‌های قبل را نیز رفع کردیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که بیماری کرونا برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است، گفت: شیوع این بیماری منحوس باعث شد بخش کشاورزی که وظیفه تامین غذای سالم مردم را عهده دار است نیز با مشکل مواجه کند.

رئیس سازمان حهاد کشاورزی استان با قدردانی از همکاری رسانه ها در زمان شیوع کرونا برای ارائه آخرین اخبار به کشاورزان گفت: با همکاری تمامی نهاد ها توانستیم افزایش تولید را شاهد باشیم و به سایر کشور ها نیز صادرات داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت نوسازی و بازسازی ناوگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، گفت: ۱۱۸میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در این استان جذب شد.

وی با اشاره به مکانیزاسیون و ارائه تسهیلات مکانیزاسیون در زمینه خرید تراکتور در استان گفت: ۱۱۵۰ دستگاه تراکتور در سال ۹۸ به کشاورزان استان تحویل داده شده که باید در زمینه قیمت ها و تسهیلات تجدید تجدید نظرهایی انجام شود و اولویت های مدیریتی مشخص شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروزه اجرا شده در بخش کشاورزی در هفته دولت گفت:۵۰ درصد از سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه کشاورزی استان در سال ۹۸ از طرف بخش خصوصی انجام گرفته است.

فتحی با اشاره به لزوم ایجاد زمینه گسترش گلخانه ها در کشور گفت: براساس الگوی کشت اعلامی وزارت کشاورزی  امروز به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کرده‌ایم که در حوزه دریاچه ارومیه از محصولات آب بر به سمت گلخانه ها و کشت‌های با نیاز آبی کم حرکت کرده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۸ اقبال عمومی به سمت ایجاد گلخانه‌های بزرگ در استان حرکت کرد و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی با رونق بالایی روبرو شد، گفت: سرمایه گذاران از زمینه‌های اقتصادی مختلف به سمت کشاورزی آمدند که شاهد رونق بالایی در ایجاد مراکز گلخانه‌ای بزرگ بودیم.

فتحی با اشاره به واردات بالای نهاده‌های دامی در کشور گفت: باید به سمت ایجاد واحد‌های تولیدی در زمینه نهاده‌های دامی حرکت کنیم تا سهم واردات در نهاده های دامی کاهش یافته و وابستگی کشور به خارج نیز کاهش یابد.

وی با اشاره دوباره به تاثیرتحریم‌ها در تامین مواد غذایی و مواد اولیه گفت: کوچک ترین و کم اهمیت ترین مواد نیز تحت تحریم قرار دارند که تحریم ها باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان در زمینه لبنیات و نهاده های دامی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به عدم توجه برخی کشاورزان به الگوی کشت گفت: امروز در محدودیت‌های آب، خاک و سرمایه قرار داریم که برخی کشاورزان با بی‌توجی موجب تولید بیش از اندازه برخی محصولات شده و مشکل ساز می‌شوند.

‌وی با اشاره به اینکه ۵ هزار هکتار پروژه آبیاری در سال ۹۸ در استان اجرا شده و ۷ هزار هکتار نیز درحال اجرا است، گفت: در این حوزه به‌رغم مشکلات اقتصادی دولت به عمده تعهدات خود عمل کرده است.

فتحی با اشاره به سیاست گذاری سازمان جهاد کشاورزی برای گسترش شهرک‌های کشاورزی و دامی در استان گفت: مشوقات خوبی در زمینه گسترش تولید فراورده‌های دامی و کشاورزی ایجاد شده که از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در این زمینه ها حضور یابند.

عالی ترین مقام جهاد کشاورزی استان گفت: برای داشتن زندگی سالم باید سهم محیط زیست از منابع طبیعی را به خودش بدهیم و از برداشت‌های غیر اصولی از منایع طبیعی دوری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاوری با اشاره به مدیریت محصولات مازاد تولیدی در استان گفت: محصولات مازاد برای ذخیره، تبدیل و صادرات به کشور‌های دیگر هدایت می‌شوند اما باید کشاورزان به الگوی کشت کشور توجه داشته باشند و از تولید محصولات مازاد بر نیاز به سمت تولید محصولاتی  همچون محصولات روغنی و نهاده‌های دامی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم که ۹۰۰ هزار هکتار آن دیم هستند، گفت: امروز باید بگوییم که بیش از ۹۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی ما محصول ارگانیک تولید می‌کنند  و۳۰۰ هزار هکتار آبیاری شده نیز با مصرف ۷۰ هزار تن کود از میانگین استاندارد استفاده کود نیز پایین تر است و ادعا داریم محصولات تولیدی در استان ارگانیک هستند.

فتحی در عین حال با بیان اینکه در تامین گوشت قرمز، سفید و لبنیات سال سختی را گذراندیم چون تحریم ها به صورت غیر مستقیم مثلا در تامین نهاده‌های دامی مشکل ایجاد کرده ، افزود: به‌رغم این موضوع مرغداران و دامداران از حرکت نایستادند و تلاش کردند تا کمبودی به وجود نیاید که برای رسیدن به این هدف نیز موفق بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشتر محصولات مازاد صادراتی استان محصولات باغی است، گفت: آذربایجان شرقی و غربی قطب تولید سیب در کشور هستند که اخیرا محصولات مازاد آنها به بازار روسیه صادر می‌شود و محصولات دیگر نیز به بیش از ۵۱ کشور جهان صادر می‌شود که روسیه، عراق، افغانستان و سایر کشوهای همسایه از آن جمله هستند.

فتحی با اشاره به اینکه در تمامی کشور های دنیا حداقل ۷۰ درصد منابع آبی در زمینه کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: برای تولید محصولات کشاورزی مجبور به استفاده از آب هستیم اما از منابع موجود به صورت بهینه باید مصرف کرد که در این زمینه ها فعالیت های خوبی درحال انجام است.

وی با اشاره به زلزله سراب و میانه در سال گذشته، گفت: چهار هزار واحد اماکن دامی تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت و همه کارشناسان کشاورزی بر این اساس با کار جهادی برای کمک به کشاورزان و دامداران زلزله زده وارد گود شدند و برای جبران خسارات زلزله زدگان تلاش کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز