خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پایان طرح تابستانه کتاب پس از ۱۲ روز در سراسر کشور/ کسب رتبه اول فروش توسط خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۵۵

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای چهارمین دوره پیاپی این استان در صدر فروش طرح تابستانه کتاب معرفی شد.

 افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد با بیان اینکه طرح تابستانه کتاب پس از 12 روز در سراسر کشور به پایان رسید، افزود: در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتابخوان و فرهیخته استان، خراسان‌رضوی به عنوان یکی از فعالان و پرفروش‌ترین استان‌های کشور برای چهارمین دوره پیاپی معرفی شد.

وی ادامه داد: ۸۲ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و ۱۹ کتابفروشی مربوط به شهرستان ها بودند و از بین کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح، ۶۲ کتابفروشی شهرستان مشهد و ۱۶ کتابفروشی در سایر شهرستان ها فروش داشتند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: یارانه اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در طی طرح با توجه به استقبال بی نظیر مردم در چند نوبت افزایش یافت و در نهایت به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال رسید که بیش از 3 میلیارد و 406 ریال آن مصرف شد.

تحفه گر گفت: برای اولین بار‌ با 40 درصد افزایش یارانه فروش که از طریق سامانه صورت گرفته است و کل فروش استان در انتهای طرح بیش از 19 میلیارد ریال بود و 55 هزار و 335 جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی نظیری را در حوزه ی کتاب و کتابخوانی استان رقم زده است. 

وی تصریح کرد: بیشترین فروش در طرح تابستانه کتاب ۹۹ به ترتیب مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون ریال، یک میلیارد و 410 میلیون  ریال و 729 میلیون ریال فروش بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز