خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی:

کیفیت آب ارس قابل قبول است/ مردم به شایعات توجه نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۴۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: کیفیت آب‌های جاری معمولا برابر بوده و نمی‌دانم بر چه اساسی می‌گویند کیفیت آب ارس کم‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیرضا ایمانلو، در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: حق‌ آبه‌ی مجازمان از ارس را برداشت خواهیم کرد، انجام این کار با توجه کمبود آب، جزو ضروریات بوده و فکر نمی‌کنم کیفیت آب ارس مشکلی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند متولی این امر، آب منطقه‌ای است، اما با توجه به برداشت آب از بالادست، مشکلی در کیفیت آب وجود نخواهد داشت.

وی متذکر شد: فرهنگ مصرف بهینه آب نیز باید نهادینه شود، متاسفانه ما عادت کرده‌ایم همه چیز را تا ته مصرف کنیم، پرمصرف بودن را رد کرده‌ و به مرحله هدر دادن رسیده‌ایم.

ایمانلو اظهار کرد: تقریبا ۵۸۰۰ لیتر در ثانیه آب در تبریز به روی مدار آورده و از مردم خواسته بودیم تا تنها ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی در ادامه در پاسخ به چرایی ارزان بودن آب مورد مصرف در بخش صنایع استان نسبت به آب مصرفی مردم، گفت: در بخش صنایع عقب افتاده‌ایم، در بحث پساب سعی داریم جایگزین کنیم، خوشبختانه هجمه‌ها علیه آب و فاضلاب باعث شد تا در استان به ویژه در شرکت آب منطقه‌ای، اقداماتی انجام شود و صنایع مجاب شده و به فکر راه‌های جایگزین تامین آب باشند.

وی افزود: بیشتر صنایع پیگیر هستند، مثلا چاه‌ها را در نیروگاه بر روی مدار آوردند و حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب از این محل آزاد شد.

ایمانلو بیان کرد: صنایع در راستای توسعه اقتصاد شهر و استانمان فعالیت می‌کنند، اما باید به راه جایگزینی هم فکر کنیم، کارهای لازم در مورد پساب انجام شده و پیگیری می‌شود، تاکنون جایگزینی از طریق چاه بوده و سعی خواهیم کرد تا حداکثر استفاده صنایع از چاه‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه جمعیت شهری تحت پوشش این شرکت را نزدیک به سه میلیون نفر و جمعیت روستایی تحت پوشش را حدود ۸۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به کیفیت آب در آذربایجان شرقی و توزیع آب ۱۰۰ درصد بهداشتی در بین مشترکان، اضافه کرد: با توجه به فعالیت بزرگترین آزمایشگاه آب شمالغرب کشور در تبریز و وجود ۲۴ آزمایشگاه در سطح شهرستان‌های استان، روزانه حدود ۳۵۰۰ نمونه برداری از آب انجام شده و کیفیت آب از نظر شیمیایی و میکروبی هر لحظه کنترل می‌شود، از این رو کیفیت آب استان قابل قبول بوده و وضعیت خوبی از این نظر داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۶ درصد جمعیت استان، تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، اظهار کرد: تبریز با ۸۶ درصد، دومین کلانشهر کشور است که جمعیت آن تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

ایمانلو، تعداد تصفیه خانه های تبریز را دو عدد عنوان کرد : انشعاب دهی‌ها در ۱۴ شهرستان استان انجام می‌شود و حدود پنج تصفیه خانه در مدار احداث قرار داشته و حدود ۱۱ تصفیه خانه استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. 

وی، مجموع اعتبارات تکمیل پروژه‌های روستایی را ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۳۸ میلیارد تومان از این میزان در ۱۹ روستا افتتاح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز