خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

رشد 34 درصدی صادرات البرز نسبت به سال گذشته/ مبادا یک گزارش برخلاف اقتضائات زمان در مسیر تولید و اشتغال البرز خلل ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۸۲۴

نماینده عالی دولت در استان البرز برای شرکت نمایشگاه‌های استان ضرب الاجل یک ماهه تعیین کرد که در این مدت عملیات اجرایی نمایشگاه بین المللی البرز آغاز شود چرا که در این راستا دولت به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه با حضور نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: جای خرسندی دارد که هم افزایی بسیار خوبی بین مسئولان البرز برای بهره‌برداری از ظرفیت ها و شکوفایی استعدادهای موجود در ابعاد مختلف بویژه تولید، صادرات و کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: در 4 ماهه اول سال 99 تراز بازرگانی و تجاری البرز مثبت بوده و 211 میلیون دلار صادرات از این استان ثبت شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش داشته ایم.

شهبازی با بیان اینکه سال 98 به نسبت سال 97 بیش از 72 درصد رشد صادرات داشته ایم، گفت: واردات در این استان نیز در حوزه تامین مواد اولیه تولیدات مهم استان بوده و 136 میلیون دلار برآورد مالی آن است.

وی به لزوم حضور فعالان مطرح اقتصادی و منتخب هیات های علمی دانشگاه های استان در این جلسه اشاره کرد و افزود: موضوعاتی که در این شورا مصوب می شود، می تواند به جمع بندی برای ارائه در مجامع ملی برای اتخاذ تدابیر لازم باشد.

استاندار البرز با قدردانی از فعالان عرصه تولید و ایجاد اشتغال در استان، اضافه کرد: همچنین بانک ها و دستگاه هایی که در راستای تحقق 56 میلیارد تومان اعتبار برای بخشی از 6 هزار و 600 پرونده تسهیلات، همراهی کردند، کمال تقدیر را دارم.

وی گفت: با مصوبه هیات دولت و عنایت ویژه رییس جمهور لغو ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر برای تمامی شهرک های صنعتی اشتهارد و معافیت های مالیاتی مصوب شد ولی اینکه در سال جهش تولید یک کارشناس در این روند خلل ایجاد کند، غیر معمول و نامتعارف است.

شهبازی افزود: حلاوت و شیرینی لغو ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر در اشتهارد، جان تازه به کالبد شهرک های صنعتی داد و این روند منجر به رونق تولید و اشتغال شد.

وی عنوان کرد: دوباره نباید با یک اشتباه در شرایط جنگ اقتصادی، موجبات تعطیلی و نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی فراهم شود از این رو ضرورت دارد این گزارش بازنگری شود و اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: برخی موضوعات و موانع سرمایه گذاری، تجارت و تولید در استان که نیاز به مصوبه ملی دارد، باید تجمیع شود و در قالب گزارشی دقیق برای ارائه به مسئولان ملی آماده شود.

وی افزود: 364 میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز استان جهت مقابله با کرونا اختصاص یافت.

شهبازی گفت: در شورای عالی قضایی نیز درخواست اجرای طرح کاداستر را داشتیم که در حال بررسی است.

وی افزود: رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان نیز باید در خصوص طرح آمایش سرزمین نظارت کافی داشته باشد تا تولید، سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات متناسب با آن باشد.

استاندار البرز ادامه داد: کارگروهی به ریاست معاون اقتصادی استانداری باید تشکیل شود که سهم البرز از محل صندوق توسعه ملی برای تولید و سرمایه گذاری احصا شود و روند آن طی گزارشی اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز