خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

۳ میلیون دانش‌آموز وسیله هوشمند برای اتصال به شبکه شاد ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۶۵۹

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز وسیله هوشمند برای اتصال به شبکه شاد ندارند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا سیفی شب گذشته (۲۹ مردادماه) در آیین رونمایی از برنامه ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ سند تحول اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر و مراسم افتتاح اتاق تولید محتوای آموزشی - الکترونیکی با بیان اینکه ایران از لحاظ آموزش در دوران کووید - ۱۹ یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان است، اظهار کرد: این امر بر اساس آمار ارائه شده از سوی یونیسیف اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند ترکیه، چین و آلمان نیز در این حوزه موفق بودند، تصریح کرد: ایران جزو کشورهایی است که حداقل در زمینه آموزش تلویزیونی و غیرحضوری در مناطق دور و کوهستانی حرفی برای گفتن دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس که از ۱۵ شهریور خواهد بود باید از هم‌اکنون انجام شود، اضافه ‌کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید بر حسب وضعیت هر استان از لحاظ شیوع کرونا باشد.

سیفی با بیان اینکه پارسال ۷۰ درصد از آموزش‌ها در مدارس پایان یافته بود که با آغاز کرونا دچار غافلگیری شدیم، عنوان کرد: نحوه برخورد با این شرایط به گونه‌ای بود که آموزش‌ها از طرق مختلف به دانش‌آموزان ارائه شد.

این مسئول تاکید کرد: امسال هم روش‌های غیرحضوری به ویژه اعزام راهبران آموزشی و تربیتی به روستاها و مناطق کوهستانی مدنظر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان نیازمند در ابهر، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز دارای اینترنت هستند اما وسیله هوشمند برای اتصال به شبکه شاد را ندارند که با راه‌اندازی پویش ملی «همه با هم با تبلت هر کدام یک مدرسه می‌سازیم» سعی خواهیم کرد این مشکل نیز مرتفع شود.

سیفی با اشاره به اینکه ابهر شهر تاریخی و فرهنگی است، تصریح کرد: شهری با این همه عظمت تاریخی و پیشینه‌ای که دارد، در زمینه آموزش و پرورش باید هم موفق باشد.

در ادامه این جلسه رئیس آموزش و پرورش ابهر با اشاره به اینکه در این شهرستان ۲۶۳ مدرسه دایر است، عنوان کرد: ۱۸۴۵ همکار فرهنگی در این شهرستان فعالیت دارند که ۸۴۵ نفر از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و ۷۲۰ همکار نیز با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد در حال خدمت در این مجموعه هستند.

عباس عزیزخانی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا فعالیت مدارس با این شرایط تطبیق پیدا کرد، اضافه کرد: در این ایام فرهنگیان ابهر به صورت جهادی وارد شده و با کمک آنان تولید محتوا و توزیع پک‌های آموزشی در مناطق روستایی در شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به خرید گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، ادامه داد: با کمک خیرین ابهر بیش از ۶۰ میلیون تومان در این حوزه هزینه شد و تا حد امکان تلاش کردیم، زیرساخت‌های اینترنتی نیز در روستاها فراهم شود.

این مسئول از آمادگی آموزش و پرورش ابهر برای بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: آموزش و پرورش شهرستان آماده برگزاری کلاس‌های درس در مدارس با هر سه سناریو وضعیت سفید، زرد و قرمز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز