خبرگزاری کار ایران

مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور مردم در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۶۹

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس گفت: همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۳۱ مرداد مصادف با اول محرم بدون حضور فیزیکی مخاطبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا شاهرخ صبوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه جمعه اول ماه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر است و امسال هفدهمین سال برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است، افزود: در 8 سال گذشته استان فارس توانسته در برگزاری این همایش عظیم مقام نخست کشور را به‌ دست بیاورد.‌

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس گفت: مراسم روضه خوانی و عزاداری سیدالشهدا (ع) امسال با شعار " هرخانه یک حسینیه" برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی مردم و به ویژه شیرخوارگان حسینی و طبع فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تبعیت از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا، همایش شیرخوارگان حسینی امسال  در 650 نقطه استان فارس به شیوه‌های متفاوتی برگزار می‌شود.

صبوری گفت: همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه 31 مرداد مصادف با اول محرم بدون حضور فیزیکی مخاطبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به صورت مجازی برگزار می‌شود و مردم و هم استانی‌ها به خصوص والدین شیرخوارگان حسینی می‌توانند از ساعت 9 صبح پخش زنده مراسم را از شبکه استانی فارس و نیز صفحه اینستاگرام khademin-shiraz ملاحظه کنند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت فشار بودن عده‌ای از هموطنان عزیز از لحاظ معیشتی و همچنین فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تداوم برنامه‌های همدلی و کمک مومنانه امسال برگزاری پویش "دستان کوچک" به عنوان "پویش همدلی و مواسات خانواده بزرگ شیرخوارگان حسینی" به هم وطنان عزیز محروم در مجمع استان برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: مجمع شیرخوارگان جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان به یاری مردم شتافته و بسته معیشتی از طرف این مجمع و هیئت بین محرومان تهیه و توزیع شده است.

صبوری با اشاره به مشارکت مردم برای توزیع کمک‌ها،  تصریح کرد: خود مردم بسته‌های معیشتی را در حد مقدورات خود آماده کنند و آن را به اعضای نیازمند فامیل و یا محل‌های نیازمند هدیه دهند و از بسته‌های آماده شده عکس بگیرند و برای ما ارسال کنند.

وی با بیان اینکه کمک‌ها هرچند کوچک باشد اما برای ما ارزشمند خواهد بود، اظهار داشت: در این طرح برای اولین بار شیرخوارگان خودشان خیر و بانی خیر می‌شوند و نام شیرخواران به عنوان بانی این کار خیر روی کارتن‌ها بسته‌بندی درج می‌شود.

صبوری از "پویش سربازان در گهواره" سخن به میان آورد و گفت: اسم پویش به تأسی از حضرت امام (ره) در ابتدای نهضت به عنوان به امید سربازان در گهواره شدن شیرخوارگان حسینی در دوران غیبت و ظهور حضرت ولی عصر (ع) انتخاب شده است و این پویش برای چندمین سال متوالی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز