خبرگزاری کار ایران

اتمام پروژه گازرسانی زاهدان تا پایان سال/ اجرای ۳۲۸ پروژه در حاشیه شهر زاهدان

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۶۰

فرماندار زاهدان گفت: در اقدامی بی سابقه ۳۲۸ پروژه از سوی شهرداری تنها در حاشیه شهر زاهدان در حال اجراست و در سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع معضل حاشیه نشینی به این شهر اختصاص یافت.

ابوذرمهدی نخعی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام محرم و هفته دولت اظهار داشت: سیستان و بلوچستان نیاز به امیدآفرینی دارد اگرچه ایرادها باید بازگو شوند اما در کنار آن اخبار مثبت نیز باید منتشر شوند.

وی گفت: گاها چهره خشن و نادرستی از این استان در اذهان عمومی ترسیم شده است که از واقعیت های آن فلاصله دارد درحالیکه سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه ها حرف برای گفتن بسیار دارد.

فرماندار زاهدان افزود: این استان به ۳۷ درصد جمعیت کره زمین وصل است که از لحاظ مناسبات سیاسی روابط خوبی با این کشورها داریم و باید این ظرفیت ها دیده و دروازه تجارت سیستان و بلوچستان باز شود.

وی بیان کرد: در بعد اجتماعی تمام اساطیر و بزرگان این استان توحیدی هستند که عمق فرهنگ و اصالت مردم این منطقه را در طول تاریخ نشان می دهد.

نخعی ادامه داد: مسوولان کشور امروز سیستان و بلوچستان را به خوبی می بینند بطوریکه در پایتخت درب اتاق هیچ مسوولی برای این استان بسته نیست و با وجود اینکه در جنگ ناعادلانه و نابرابر با دشمن قرار داریم و تحریم ها و فشار اقتصادی برما تحمیل شده  اما پروژه های مهم و کلیدی در سیستان و بلوچستان با تخصیص اعتبار ویژه در دست اجراست.

وی گفت: پروژه گازرسانی در زاهدان براساس برنامه پیش بینی شده ۱۳ سال به طول می انجامید اما با اقدام‌های صورت گرفته و امکانات و پشتیبانی چهار استان مدت اجرای طرح بسیار کاهش یافته و قرار بود در هفته دولت به طور کامل بهره برداری شود اما به دلیل ویروس کرونا تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

فرماندار زاهدان افزود: برای اجرای پروژه گازرسانی تمام معابر شهر زاهدان مانند زمین کشاورزی شخم زده شده و نیمچه آسفالتی هم که وجود داشته از بین رفته است.

وی اظهار داشت: بیشترین آسفالت تاریخ شهرداری زاهدان ۲۵۰ هزار متر مربع آن هم در شرایط خوب مالی در طول یکسال بوده در حالیکه در سال ۹۹ چهار میلیون مترمربع عقد قرارداد شده و در هفت ناحیه شهر در حال انجام است که طبق پیش بینی ها کل شهر زاهدان تا سه یا چهار سال آینده آسفالت می شود. 

نخعی به حاشیه نشینی در زاهدان نیز اشاره کرد و گفت: ۴۴ درصد جمعیت در حاشیه شهر زندگی می کنند که از نظر حاشیه نشینی دومین شهر کشور محسوب می شود و مانند یک زلزله است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان هدفگذاری شده و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیارد تومان وام بلاعوض برای ایمن سازی فضاهای مسکونی به مردم حاشیه نشین اعطا می شود.

فرماندار زاهدان افزود: هدف در حاشیه شهر پایین آوردن هزینه هاست و بیشتر هزینه ها نیز برای ساخت و بازسازی مسکن به صورت رایگان انجام می شود.

وی بیان کرد: پروژه راهسازی نیمه کاره در زاهدان نداریم و در تلاشیم با استان های دیگر تفاوتی نداشته باشیم.

نخعی گفت: راه آهن یکی دیگر از مصادیق توسعه سیستان و بلوچستان است که تا پایان امسال قطعه زاهدان _ خاش زیر بار ترافیک می رود.

وی با بیان اینکه راه اندازی راه آهن زاهدان به چابهار این استان را در مسیر توسعه بیشتر قرار خواهد داد، افزود: در جنوب استان محصولات گرمسیری خوبی تولید می شود که راه اندازی راه آهن و واگن یخچال دار در بحث صادرات این محصولات بسیار موثر خواهد بود.

فرماندار زاهدان اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۱۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان افتتاح و ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی گفت: این پروژه ها براساس اولویت بندی در حوزه های برق، گاز، راه، خدمات شهری، ارتباطات زیرساخت، بهداشت و درمان و آموزش است.

نخعی ادامه داد: یکی از ظرفیت های بزرگ استان و به ویژه زاهدان معادن است که در صورت فرهنگ سازی و سرمایه گذاری قابلیت ارتقا دارد و پیگیر هستیم منطقه ویژه معدنی در زاهدان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت آب در زاهدان نیز افزود: قریب به ۷۰۰ لیتر بر ثانیه در زمستان کمبود آب داریم که این میزان در فصل گرما با وجود کولرهای آبی بسیار افزایش می یابد زیرا هر کولر آبی در شبانه روز در حد سه نفر آب مصرف می کند.

فرماندار زاهدان بیان کرد: مشکل سیلندر گاز روزهای اخیر در زاهدان نیز موقتی و به دلیل چرخه حمل و نقل بوده است.

وی گفت: همچنین با افزایش نرخ بنزین از سال گذشته تقاضای مردم برای گاز ال پی جی خودروها نیز افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز