خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور مطرح کرد؛

ثبت جهانی فرش تولیدی مددجویان کمیته امداد با عنوان «احسان»/ تولید 25 درصد پیله کرم ابریشم توسط مددجویان/رونمایی از طرح شتابا

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۴۳

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: فرش تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد به صورت رسمی با نامگذاری برند "احسان" ثبت جهانی می شود.

به گزارش ایلنا سمنان، سید مرتضی بختیاری گفت: در کمیته امداد نسبت به مراقبت از سالمندان و بیماران صعب العلاج که امکان درمان ندارن تا آخر عمر موظف به ارائه خدمات هستیم اما در قبال سایر جامعه تحت پوشش توانمند سازی در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی سه رکن اصلی توانمند سازی در کمیته امداد است گفت: در بحث اشتغال و در بودجه سال ۹۹ دولت ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفت که در مجلس شورای اسلامی و با موافقت نماینده دولت، ۱۴۰۰‌ میلیارد تومان دیگر برای بحث اشتغال زایی اضافه شد.

بختیاری افزود: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیز از اشتغال روستایی و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق امداد ولایت در نظر گرفته شده که در مجموع ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات آماده پرداخت به مددجویان متقاضی اشتغال است.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: امسال ۲۰۰ هزار تعهد اشتغال داریم که عمده این فرصت های شغلی حدود ۶۵ درصد را به خود اختصاص می دهد که اشتغال روستایی و عمده آن اشتغال خانگی است.

وی ضمن بیان اینکه ۲۵ درصد پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید می شود یادآور شد: در بحث کارآفرینی آمادگی داریم با تعهد ایجاد ۴۰ فرصت شغلی، تا سقف ۲۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه اشتغال زایی به متقاضی پرداخت نماییم .

بختیاری با اشاره به اینکه در استان سمنان در سال قبل ۲۲۰۰ فرصت شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان ایجاد شده است اظهار داشت: در سال جاری نیز ۳۶۰۰ فرصت شغلی در قالب پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که در صورت جذب، افزایش نیز خواهد یافت.

وی گفت: عقد قراداد به منظور احداث یکساله  ۲۰ هزار مسکن در سال جاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور منعقد شده است؛ در حال حاضر ۲۱۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند که با موافقت دولت و همراهی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اختصاص زمین رایگان در نقاطی که زمین ‌موجود است  برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مدجویان کمیته امداد و بهزیستی اقدام شده است. 

بختیاری افزود: پیشنهاد استاندار سمنان در خصوص طرح شتابا( شبکه توانمند سازی ایتام در بورس ایران) نیز در کشور در حال پیگیری و اجراست و به زودی به ثمر خواهد نشست و امروز در استان این طرح به صورت پایلوت رونمایی می شود و یک‌هزار نفر از ایتام تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز