خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه ملی ترویج فرهنگ بشر دوستی در قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۳۷

آئین افتتاحیه دبیرخانه ملی ترویج فرهنگ بشر دوستی بصورت مجازی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آئین افتتاحیه دبیرخانه ملی ترویج فرهنگ بشردوستی روز چهارشنبه به مناسبت 29 مرداد ماه ، روز جهانی بشردوستی، به صورت مجازی و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، معاون اجتماعی بهزیستی ، نماینده شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر ، مدیر عامل و معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مراسم  با بیان اینکه باید به جوانان بها داده شود و در تولید محتوای بشردوستی از آنان استفاده کرد در ادامه اظهار داشت: این دبیرخانه به دستور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از امروز در استان قزوین مستقر می شود و بصورت دائمی فعالیت خود را ادامه خواهد داد و با تشکیل گروههای علمی و دانشجوئی در ارتباط با روشها و برنامه های ترویج فرهنگ‌ و رفتارهای بشردوستانه به بحث و تبادل نظر پرداخته و با بهره گیری از تفکرات صاحب نظران در این زمینه اقدام به طراحی برنامه های اجرایی و کاربردی می نماید .

وی ادامه داد : این دبیرخانه با رویکرد جوان باوری ، هسته های مطالعاتی را با حضور دانشجویان کانونهای هلال احمر ، فعال خواهد نمود تا از ظرفیتهای علمی آنان در این زمینه استفاده نماید.

آصفی فرآیند فعالیت این دبیرخانه را دستیابی به طرحهای عملیاتی دانست که در سطح جامعه اجرایی شود و در ادامه عنوان کرد: شعار این دبیرخانه به مناسبت روز جهانی بشردوستی "با گذر از خود به بشریت می اندیشیم" انتخاب شده است .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان از دکتر گل فشان رئیس سازمان جوانان به خاطر تعیین استان قزوین بعنوان دبیرخانه ملی ترویج فرهنگ‌ بشردوستی که نشان از ظرفیت بالای فرهنگی و علمی استان دارد قدردانی و تشکر کرد .

مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این مراسم عنوان کرد: رسالت اصلی جوانان هلال احمر ترویج فرهنگ بشردوستی است که ریشه در فرهنگ و آموزه های دینی ما دارد و ایثار ،فداکاری و از خود گذشتگی عناوینی هستند که با آموزه های دینی ما عجین بوده و هست.

وی در ادامه افزود:  جوانان هلال احمر باید به جامعه بیاموزند و مرجع نشر این فرهنگ در جامعه باشند که این موضوع می تواند یک سرمایه اجتماعی باشد و منجر به کاهش آسیبهای پنهانی نیز گردد .

قابل ذکر است؛ در پایان این مراسم از پوستر روز جهانی بشردوستی که توسط این دبیرخانه منتشر شده است رونمایی گردید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز