خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری فارس خبر داد:

فارس دارای بیشترین تعداد پروژه در حوزه حمل و نقل در کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۳۹

معاون عمرانی استانداری فارس گفت : استان فارس دارای بیشترین تعداد پروژه در حوزه حمل و نقل در کشور است .

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،محمود رضایی با اشاره به اینکه  استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب  و همجواری با مراکز استانی متعدد، دارای ظرفیت مطلوبی برای ایفای نقش ترانزیتی در سطح منطقه ای و ملی است ، عنوان کرد : در حال حاضر تقویت شبکه بزرگراهی استان به ویژه  در بخش های جنوبی با جدیت دنبال می شود. 

وی اظهار کرد : در حال حاضر  به واسطه شبکه بزرگراهی موجود در استان ارتباط مناسبی با استان اصفهان به عنوان استان همجوار شمالی و مرکز کشور برقرار شده است اما این ارتباط با استان کرمان، کهکیلویه و بندرعباس همچنان ضعیف است.

 وی همچنین به نبود شبکه جاده ای  یکپارچه با هدف تأمین دسترسی سریع بخش های جنوبی، غربی و شرقی استان به مرکز استان اشاره کرد . 

معاون عمرانی استانداری فارس در خصوص وضعیت فعلی راه های استان تصریح کرد : در حال حاضر ، 273کیلومتر آزاد راه شامل  223 کیلومتر آزاد راه شیراز – اصفهان و  ۵۰ کیلومترآزاد راه لامرد – پارسیان با اعتبار   ۵۰ هزار میلیارد ریال در دست احداث است . 

رضایی به وجود 1742 کیلومتر بزرگراه در فارس اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر  نیز 559 کیلومتر  بزرگ‌ راه در استان در دست ساخت است . 

وی میزان راه های  اصلی موجود در استان فارس را  2687 کیلومتر و راه های در دست ساخت را  647 کیلومتر و‌ اعتبار مورد نیاز برای  اتمام و بهره برداری از راه های مذکور را ۲۰ هزار  میلیارد ریال اعلام کرد . 

معاون عمرانی استانداری فارس، میزان راه های فرعی و روستایی موجود در استان را نیز  ۱۶۵۴۹ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر  978 کیلومتر راه در دست ساخت است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز