خبرگزاری کار ایران

کریمی در گفت و گو با ایلنا :

همه مشکلات فعلی کشور را نباید متوجه دولت کرد / بخش‌های مختلف حاکمیت در بوجود آمدن مشکلات مقصرند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۳۶

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با اشاره به اینکه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس نباید نماینده‌های لیست امید را رها می‌کرد گفت: این نقد به شورای هماهنگی اصلاح طلبان فارس وارد است.زیرا شورای هماهنگی اصلاحات باید از بدو ورود برای نمایندگان لیست امید برنامه و محتوای تولید و در گام بعد بخش نظارتی خود را تقویت می‌کرد.

به گزارش ایلنا جمیله کریمی در گفت وگو با ایلنا با اشاره  به روی کار آمدن  آقای رئیسی  بر مسند ریاست قوه قضائیه و تاکید وی در مبارزه با فساد گفت: زمانی مبارزه با فساد منتج به نتیجه می‌شود که قوه قضائیه در مبارزه با فساد از سطح برخورد با مفسدین پا را فراتر گذاشته و با ساختارهای فسادزا و فراجناحی و به دور از رقابت های سیاسی مبارزه کند.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس  با اشاره به اینکه اگر قوه قضائیه خواستار مبارزه با فساد با رویکرد فرا جناحی و به دور از رقابت سیاسی است باید به صورت جدی‌تر در این بخش عمل کند افزود: فعالیت قوه قضائیه نباید پلی باشد برای رسیدن به مسئولیت بعدی، که این مهم موجب می شود تا مبارزه با فساد در حد رقابت‌های سیاسی  باقی بماند.

قوه قضائیه از فعالیت‌ها و رقابت‌های سیاسی فاصله بگیرد

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید از فعالیت‌ها و رقابت های سیاسی فاصله بگیرد افزود: اگر اراده قوه قضائیه مبارزه با ریشه‌های فساد است باید با تأمین امنیت شغلی اصحاب رسانه خصوصا خبرنگاران در مبارزه  با فساد از ظرفیت بی بدیل آنها استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه سلب حاشیه امن از مفسدان و به چالش کشیدن ساختارهای فسادزا توسط رسانه‌ها فشار را از دوش قوه قضائیه کاهش می دهد افزود: متاسفانه هنوز جامعه نتوانسته جایگاه واقعی رسانه‌ها را درک کند و این در حالی است که ساختار  قدرت هم تاکنون به دلایل متعدد مایل به درک جایگاه واقعی رسانه‌ها نبوده است.

اصلاح‌طلبان در سال 94 به دنبال تشکیل مجلس اصلاح طلب نبودند

 عضو شورای منطقه حزب اتحاد ملت  فارس در بخش دیگر از این گفت و گو با اشاره به مجلس دهم با بیان اینکه فعالان سیاسی و احزاب اصلاح طلب هیچ زمان عنوان نکردند که در تلاشند تا یک مجلس اصلاح طلب روی کار بیاید ادامه داد: با توجه به ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس دهم توسط شورای نگهبان اصلاح طلبان در سال 94 به دنبال تشکیل مجلس اصلاح طلب نبوده اند.

 این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه فعالان و احزاب اصلاح طلب همواره در تلاش بودند تا مجلس را از رویکر افراطی خارج کنند افزود: ذکر این نکته ضروری است که اصلاح طلبان در انتخابات 94 در خیلی از استانها به نیروهای درجه سه تمکین کردند و اقدام به ارائه لیست کردند.

کریمی با اشاره به اینکه نیروهای درجه یک اصلاح‌طلبان در انتخابات 94 کاندید نشدند گفت: شورای نگهبان هم در خیلی از حوزه‌های انتخاباتی نیروهای درجه دو اصلاح‌طلبان را هم تایید نکرد به‌طوری که نباید فراموش کرد برخی از کاندیداهای لیست امید 94 اصلاح طلب نبودند.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با اشاره به اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کرد که اصلاح‌طلبان  برای نجات کشور از افراطی‌گری در انتخابات 92 به کاندیدای غیر اصلاح‌طلب تن بدهند بیان کرد: اگرچه  از این اقدام پشیمان نیستیم اما ذکر این نکته هم ضروری است که ما به  کادر مدیریتی دولت روحانی در سطح کلان و عدم ایستادگی وی در تحقق برخی برنامه‌های اعلام شده  خصوصا در دوره دوم  نقد داریم.

همه مشکلات فعلی کشور را نباید متوجه دولت کرد / بخش‌های مختلف حاکمیت در بوجود آمدن مشکلات مقصرند

نباید همه مشکلات را گردن دولت انداخت

این فعال سیاسی تاکید کرد: همه مشکلات فعلی کشور را نباید متوجه دولت کرد بلکه بخش های مختلف حاکمیت نیز در بوجود آمدن این مشکلات مقصر هستند.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با اشاره به اینکه قرار نیست اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو از کاندیداهای پوششی و درجه چندم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حمایت کنند افزود: نباید فراموش کرد برخی از احزاب اصلاح طلب در انتخابات سال 98 مجلس  به حضور در قدرت به هر قیمتی تن نداده و زیر بار لیست‌های  پوششی نرفتند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز