خبرگزاری کار ایران

اجرای دو طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع و دوگانه سوز شدن خودروهای مسافربری عمومی و باری در البرز

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۳۴

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه البرز با اشاره به اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع و اجرای رایگان دوگانه سوز شدن خودروهای مسافربری عمومی و باری، گفت: هدف اصلی این دو طرح ملی اصلاح الگوی مصرف، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، توسعه و افزایش خدمات و اشتغالزایی در حوزه فراورده های نفتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی دلبری امروز  در نشست خبری ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به طرح ثبت نام رایگان دوگانه سوز شدن خودروهای مسافربری عمومی و باری اظهار داشت: این طرح ملی در راستای کاهش مصرف گاز غیر مجاز lPG در  کشور اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مصرف CNG در البرز 30 درصد افزایش داشته است، برای اجرای این طرح دوگانه سوز شدن خودروهای مسافربری عمومی و باری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار سهم برای نصب رایگان کپسول گاز CNG به استان البرز تعلق دارد که با ثبت نام متقاضیان به ترتیب تحویل خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز با عنوان اینکه طرح مذکور باعث کاهش مصرف بنزین می شود، تصریح کرد: ظرفیت جایگاه‌های CNG بیش از یک میلیون متر مکعب بوده که تا کنون حدود 50 درصد از این ظرفیت استفاده شده است.

دلبری در ادامه با اشاره به دومین طرح جدید شرکت ملی فرآورده های نفتی از اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع (LPG) یاد کرد و اظهار داشت: این طرح در بستر بانکی و با هدف تامین و شناسایی خانوارهای فاقد گاز طبیعی و بخش‌های صنفی و صنعتی اجرا می شود و برای توزیع بهینه گاز مایع (LPG) و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه در شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه البرز دنبال می گردد.

مدیر شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه البرز افزود: در استان البرز بر اساس آمار حدود ۱۳ هزار خانوار فاقد گاز شهری وجود دارد که اغلب در شهرستان طالقان و جاده چالوس مستقر هستند و بیشتر برای پخت و پز، گاز مایع مصرف می کنند.

دلبری با اشاره به اینکه برای ثبت نام خانوارهای فاقد گاز شهری در این طرح، کدپستی ملاک تایید نهایی خواهد بود، اذعان داشت: با ابلاغ دستور العمل اجرایی از ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و در راستای تامین رفاه شهروندان و صیانت از حقوق آنان و خانوارهای فاقد گاز طبیعی و بخش‌های صنفی و صنعتی، این طرح ملی بصورت الکترونیکی و با کارت بانکی در استان البرز عرضه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه البرز یادآرو شد: شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی، اختصاص سهمیه عادلانه، عملیات خرید و توزیع گاز مایع (LPG) بر روی کارت بانکی و خرید گاز مایع (LPG) با قیمت مصوب دولتی از اهداف این طرح است.

این مدیر استانی گفت: تا کنون ۷هزار و ۸۰۰ خانوار در این طرح ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود قبل از شروع فصل سرما ۱۰ هزار خانوار در این طرح ثبت نام کنند.

دلبری با عنوان اینکه با اجرای طرح فوق از مصارف غیر قانونی و خطرات احتمالی آن پیشگیری می شود، گفت: هدف اصلی این دو طرح ملی اصلاح الگوی مصرف، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، توسعه و افزایش خدمات و اشتغالزایی در حوزه فراورده های نفتی است.

مدیر شرکت ملی فراورده های نفتی منطقه البرز با اشاره به گران شدن بنزین در آبان سال گذشته، یادآور شد: طرح اصلاح الگوی مصرف بنزین با کج سلیقه شدن روبرو شد که خساراتی برای مردم به همراه داشت اما اثرات مثبت آن نیز با کاهش مصرف انرژی سوخت بنزین ثبت شد به عنوان نمونه در چهارماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، 84 میلیون لیتر مصرف بنزین، کاهش یافت و حدود 400 میلیارد تومان کاهش مصرف به ارزش ریالی داشته ایم، این در حالی است که هر سال 9 درصد افزایش مصرف بنزین، ثبت شده است.

دلبری با عنوان اینکه از مجموع کل بنزین توزیع شده در استان البرز 166 میلیون لیتر طبق یورو 4 در شهرهای پرجمعیت از جمله کرج توزیع شده است، اظهار کرد: با توجه به رشد ۳۰درصدی مصرف CNG و داشتن پتانسیل جایگاه توزیع این سوخت معادل یک میلیون و ۵۰۰ متر مکعب، طرح توسعه خدمات و استاندارد سازی و اشتغال شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه البرز از تیرماه آغاز شد.

وی با یادآوری اینکه امسال بر روی استاندارد سازی جایگاه های CNG تاکید ویژه شده از احداث ۴ جایگاه سوخت CNG در البرز خبر داد و گفت که به تازگی دو جایگاه، راه اندازی و دو جایگاه دیگر نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به ۵۰ سهم اشتغال شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه البرز در سال ۹۹، تا کنون ۲۴ نفر در سال جاری، نیروی انسانی جدید، جذب شد که با راه اندازی جایگاه سوخت CNG، تعداد اشتغال در البرز بیش از سهم ذکر شده خواهد بود.

این مدیر استانی در ادامه با اشاره به طرح "کهاب" بیان کرد: لازم است با فرهنگ‌سازی درست در راستای کاهش آلودگی هوا نسبت به کاهش مصرف بنزین و سوخت، همت مضاعف داشته باشیم. 

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه البرز در ادامه با اشاره به اینکه تجهیز کلیه مخازن انبار نفت در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: انبار نفت فردیس در زمان احداث خارج از محدوده شهری بود و با توجه به گسترش منطقه شهری، جابجایی آن هزینه بر و غیر ممکن است اما با رعایت موارد ایمنی و اطفای حریق نسبت به استاندارد سازی آن اقدامات اساسی لحاظ شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز