خبرگزاری کار ایران

سیاه پوش شدن مشهد همزمان با ایام محرم/ اکران المان های محرم در ۶۵ نقطه شهر

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۳۲

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد از اکران ١٠ المان محرم در ۶۵ نقطه از سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی درخصوص برنامه های شهرداری مشهد در ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان ، گفت: به جهت حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده های مناسبتی در محل های مختلف و نامناسب، 318 سازه تبلیغات مذهبی به جهت نصب پرده در سطح شهر آماده سازی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام محرم تمامی پرچم های الوان برروی عرشه پل ها تعویض می شود ، افزود: در همین راستا 1200 پرچم مشکی برروی عرشه پل ها نصب شده است.

وی با اشاره به آماده باش 100 درصدی نیروهای کارگری در این ایام گفت: 2500 نیروی مازاد به جهت نظافت عمومی شهر و با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

یعقوبی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده 2529 چشمه سرویس بهداشتی عمومی به صورت شبانه روزی در این ایام آماده سازی شده است ، همچنین طبق هماهنگی با هیات امنا مساجد برای 900 چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم مطهر، افزایش ساعت خدمات دهی به زائرین و مجاورین در نظر گرفته شده است.

وی به نظارت و کنترل سد معبر در ایام محرم تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری و نظارت بر هرگونه سد معبر 80 اکیپ بویژه در معابر منتهی به حرم مطهر پیش بینی شد.

یعقوبی اعلام کرد: به جهت شستشوی معابر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، 60 دستگاه ماشین آلات پیش بینی شده است؛ همچنین به تخلیه به موقع 4500 سطل ثابت زباله در سطح شهر و معابر منتهی به حرم مطهر تاکید شد.

معاون شهردار مشهد افزود: به جهت حفظ ایمنی ، 5 دستگاه خودروی عملیات سازمان آتش نشانی در اطراف حرم مطهر و حسینیه های متقاضی استقرار خواهد یافت.

یعقوبی در خصوص برنامه های سازمان تاکسیرانی در ایام محرم گفت: 900 دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و همچنین 1450 دستگاه تاکسی در شبکه های بیسیم و 450 تاکسی در خطوط حرم مطهر فعال هستند.

وی افزود: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 2 دقیقه کاهش سرفاصله زمان رسیدن قطار به ایستگاه را در خطوط 1 و 2 خواهیم داشت.

معاون شهردار مشهد اعلام کرد: در همین راستا ساعات کاری پارکینگ های هسته مرکزی شهر در دهه اول محرم افزایش می یابد.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد در خصوص برنامه های اجرایی سازمان اجتماعی و فرهنگی گفت: 3000 پرچم آویز ستونی، 1200 پرچم بیرقی بی آر تی در مناطق 1،3،8،9 و 11، دو هزار پرچم بیرقی سردری مشکی در معابر اطراف حرم مطهر پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین 10 عدد سازه پارچه ای ویژه محرم در سه راه خیام، چهارراه احمدآباد، میدان شریعتی و سعدی، چهارراه مجد، سه راه کوثر و سه راه دارایی و 180 پرده نوشته برروی پایه پل های سواره نصب می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: ساخت و اکران 10 المان ویژه محرم و جانمایی آن در 65 مکان، مشارکت در برگزاری برنامه های عرصه شهدا، پویش جمع آوری کمک جهت آزادی زندانیان در فضای مجازی، مشارکت در برگزاری برنامه های تعزیه خوانی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات حسینی در فضای مجازی از دیگر برنامه های این سازمان در ایام محرم است.

یعقوبی در خصوص برنامه های حوزه اداره کل روابط عمومی و بین الملل گفت : اطلاع رسانی مناسبتی با 50000 مترمربع در بیلبوردها و استرابوردها، اکران 6 تیزر در تلویزیونهای شهری از اقدامات این حوزه می باشد.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز می توانند برای ثبت درخواست خود بصورت 24 ساعته با مرکز ارتباطات مردمی 137 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز