خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

۱۸۸۴ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد/ رشد 17 درصدی پروژه‌های عمرانی در استان/ کاهش حجم ذخیره آب سد زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۰۱

استاندار اصفهان گفت: ۱۸۸۴ پروژه عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته دولت با سه هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی افزود: ممکن است تعدادی از پروژه‌ها شامل چند منبع اعتباری از جمله ملی، ملی - استانی و یا استانی و شهرداری‌ها باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۷۷ پروژه مربوط به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار استان است.

استاندار اصفهان با اشاره به پروژه‌های آغاز عملیات عمرانی در هفته دولت در سال جاری اظهارکرد: ۱۳۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان با منبع اعتباری ملی، ملی -استانی و شهرداری اجرا شده اند.

وی بیان کرد: آمار افتتاح پروژه‌ها نسبت به سال گذشته بر مبنای اعتبار با وجود تحریم‌ها و کرونا و هزینه‌های مربوط به آن هفده درصد و از نظر تعداد پروژه ۸.۶ درصد افزایش داشته است.

رضایی خاطرنشان کرد: آمار پروژه‌های آغاز عملیات عمرانی نسبت به سال گذشته به لحاظ اعتبارات هزینه شده به ویژه در بخش مسکن ملی ۱۴۲۵ درصد و به لحاظ تعداد پروژه ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد:  آزادراه کنارگذر شرق اصفهان (از محور کریدور شمال به جنوب) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان، شرکت آریای کیمیای خوانسار تولید چسب‌های چوب، پروژه آفتاب در راستای پل سازی و راهسازی و فضای سبز، تولیدی اصفهان مقدم(طرح توسعه)، پاکت‌های روکش‌دار و گلخانه امین در شهرضا از پروژه‌های عمرانی شاخص افتتاح در هفته دولت سال جاری خواهد بود.

استاندار اصفهان اظهارداشت: خوشبختانه به رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود و با توجه به بیماری کرونا که بسیاری محدودیت‌ها را بوجود آورده، سفرهای شهرستانی فراوانی به سمیرم، خوانسار، کاشان و چادگان داشتیم.

وی ادامه داد: در این سفرهای شهرستانی در خدمت ۷۶۸ نفر از هم استانی‌ها بودیم که ۹۵ درصد مسائل و مشکلات آن ها مورد رسیدگی قرار گرفته و برطرف شده است.

تعامل سازنده دولت با بخش خصوصی

رضایی گفت: هماهنگی و همدلی خوبی در استان در مقاطع مختلف برای همه افراد، جناح‌ها، گروه‌ها و فعالان اقتصادی وجود دارد که برای مثال می‌توان به برگزاری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و این در حالیست که تاکنون ۳۱۵ مصوبه ( ۲۶۴ مصوبه استانی و ۵۱ مصوبه ملی) داشتیم.

وی اظهارکرد: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیش از سه هزار و ۹۷۵ نفر ساعت کارشناسی برای مصوبات انجام شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات در استان اجرایی شد و بقیه در حال اجراست، اضافه کرد: هشت طرح جامع سلامت، تصویب بسته‌های حمایتی از فعالان اقتصادی در سال حمایت از تولید ملی شامل جهاد کشاورزی، ادارات کل امور مالیاتی، تامین اجتماعی و تالار بورس و اوراق بهادار از اهم مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشت

وی با اشاره به حوزه آب، کشاورزی و آب منطقه‌ای تصریح کرد: میزان بارش‌ها از اول سال آبی تاکنون ۱۱۷۶ میلی متر و در سال گذشته در همین زمان ۲۱۲۴ میلی متر و میانگین بلند مدت ۱۳۵۵ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۳ درصد کاهش بارش داشته‌ایم.

وی از شهروندان خواست در مصرف آب در تمامی بخش‌ها حداکثر صرفه جویی را داشته باشند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در زمان حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۵ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن جهت همه مصارف ۸۳ مترمکعب در ثانیه می‌باشد.

وی حجم سد زاینده رود را در زمان حاضر ۳۵۵ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین زمان ۷۰۵ میلیون مترمکعب بوده است.

رضایی افزود: براساس درخواست کشاورزان و جهت کشت تابستان، پس از تصویب در وزارت نیرو کارگروه سازگاری با کم آبی استان، آب تابستانه برای کشاورزان رهاسازی شد. شرط اصلی در این رهاسازی، تامین حداقل آب مخزن سد زاینده رود در پایان شهریورماه امسال به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب برای تامین آب شرب مردم استان بوده است.

استاندار اصفهان گفت: خط قرمز ما در استان تامین آب آشامیدنی در ادامه سال آبی است که با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر عدم بارش‌های مناسب در پاییز امسال، باید نهایت صرفه جویی در همه بخش‌ها به ویژه در بخش کشاورزی در تابستان امسال انجام گیرد.

تاکنون ۶۵۷ مصوبه در ستاد استانی کرونا به تصویب رسید

وی با اشاره به ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا گفت: تاکنون ۴۴ جلسه ستاد کرونا برگزار شد و ۶۵۷ مصوبه به تصویب رسیده است.

به گفته رضایی شیوه حمایت از صنوف و واحدهای اقتصادی که در اثر بیماری کرونا متضرر شدند، نحوه برگزاری آزمون سراسری کنکور، نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر و پیشنهاد چگونگی حضور کارکنان محرم در ساعت اداری در ادارات از پیشنهادات ستاد استانی به ستاد ملی کرونا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی سال تحصیلی جدید به لحاظ شیوع کرونا، اولویت اصلی آموزش و پرورش استان بهداشت، ایمنی و سلامت دانش آموزان و معلمان است.

استاندار اصفهان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت برغم مشکلات فرارو از تحریم‌ها گرفته تا فروش نفت اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف داشته که چشم انداز این اقدامات را چگونه ترسیم می‌کنید، بیان کرد: مردم کشور و استان اصفهان فهیم و آگاه هستند و ریشه گرانی‌ها را می‌دانند.

وی ادامه داد: افرادی که صحبت از گرانی کرده و مدام برجام را ناکارآمد می‌دانند پیشنهاد آن‌ها برای این وضعیت چه بود؟

رضایی اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان سالها مدنظر بود اما در شرایط کرونا و تحریم‌ها قدم مثبتی در این راستا برداشته شد که مرهون تلاش‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی است از این رو چشم انداز دولت را خوب و قابل قبول توصیف می‌کنم.

وی در پایان از عزاداران سیدالشهدا خواست، مراسم عزاداری در چارچوب و پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز