خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

مردم اجتماع سال‌های گذشته محرم را با وجود شرایط کرونایی کنار بگذارند/ لزوم اخذ مجوز تمامی هیات ها برای برگزاری مراسم محرم

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۴۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تمامی هیات‌ها باید برای برگزاری مراسم‌ها اقدام به اخذ مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی کنند، در غیر اینصورت مراسم برگزار نخواهد شد و شکل برگزاری مراسم عزاداری متفاوت خواهد بود، مردم شور و اجتماع سال‌های گذشته را با وجود سخت بودن، کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت الاسلام حسن شعبانی در جمع خبرنگاران گفت: تعداد قابل توجهی از هیات‌های مذهبی برای اخذ مجوز برگزاری مراسم عزاداری مراجعه کرده‌اند، از همین جا تاکید می‌کنم که تمامی هیات‌ها باید برای برگزاری مراسم‌ها اقدام به اخذ مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی کنند، در غیر اینصورت مراسم برگزار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: با مقایسه روزهای منتهی به ماه محرم امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که مردم شرایط حساس ناشی از شیوع کرونا را درک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مردم، 10 روز قبل از شروع ماه محرم و حتی بعد از عید غدیر اقدام به دسته‌های عزاداری و شاه حسین گویان را برپا می‌کردند، اما خوشبختانه امسال با همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها هیات‌ها شرایط را درک‌ کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خودشان و هم نوعانشان عشق و علاقه دیرینه و عمیقشان را حبس کنند، هر چند اصل عزاداری پا بر جا است، اما شکل برگزاری مراسم عزاداری متفاوت خواهد بود، مردم شور و اجتماع سال‌های گذشته را با وجود سخت بودن، کنار بگذارند.

 شعبانی بیان کرد: بعضی از افراد با چشم گریان از ما سوال می‌کنند که شب تاسوعا را چه کار کنند و این نشان از عشق و علاقه عمیق مردم است، اما خوشبختانه امروز، مردم و هیات‌های عزاداری با وجود نصب بنرها و پرچم‌های عزاداری در خیابان‌ها همکاری لازم را دارند.

وی در خاتمه متذکر شد: پروتکل‌های بهداشتی طی اخذ مجوز از سوی هیات‌ها دوباره یادآوری و گوشزد می‌شده و تعهد نامه به امضای مسئول هیات رسیده و آدرس و محل برگزایر مراسم عزاداری تبیین می‌شود تا ما هم از محل دقیق، متراژ محل، فاصله استاندارد برای عزاداری و تعداد عزاداران مطلع شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز