خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار مطرح کرد:

ضرورت برگزاری عزاداری‌های محرم قزوین در فضای باز

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۰۷

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: برپایی عزاداری‌های محرم و صفر بدون مجوز ممنوع است و فقط در مدت زمان ۲ ساعت که آن هم فقط باید در فضای باز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در کارگروه ساماندهی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، با بیان اینکه جامعه با سه موضوع کرونا، کنکور و محرم درگیر است، اظهار کرد : باید هر سه مورد را به درستی مدیریت کنیم تا فشار و استرس کمتری به جامعه وارد شود.

معاون سیاسی استاندار یادآورشد: عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان صرفاً در فضای باز برگزار می‌شود و با همکاری مسئولان و مردم، عزاداری‌ها باید در نهایت سلامت و صحت برگزار شود.

حبیبی افزود: ۱۴ دستگاه با نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری نظارت می‌کنند تا مراسم عزاداری امسال با شور و شعور حسینی برگزار ‌شود.

وی استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را ضروری دانست و افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ، همیارهای شهرداری استان و اداره کل صمت در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان همکاری لازم را خواهند داشت .

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه امسال حرکت دسته‌های عزاداری به سمت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در استان ممنوع است، گفت : برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و نذورات هم باید در قالب جیره خشک توزیع شود.

این مسئول با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در این مراسم و اجرای مطلوب مراسم عزاداری محرم فاصله گذاری 2متر در همه مراحل باید رعایت شود.

معاون سیاسی استاندار خاطرنشان کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات در ایام محرم ممنوع است و هیات‌های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

حبیبی اضافه کرد : به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی عزاداری‌های ماه محرم و صفر در این استان فقط در فضاهای روباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی فضاهای باز استان قزوین شامل ورزشگاه‌ها ، سالن های ورزشی و محوطه مدارس باید در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای برگزاری عزاداری محرم و صفر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز