خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حمل‌ و نقل شهرداری:

ایجاد چهار راه در خیابان راه‌آهن قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۰۸۹

سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طبق مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان خیابان راه‌آهن قزوین با حفظ زیرگذر سواره، باید دارای چهار راه شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، شیما زرآبادی پور در نشست کمیته فنی شورای ترافیک استان با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن نگاه اجتماعی در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: با توجه به آثار همسطح‌سازی تقاطع راه‌آهن بر زندگی اجتماعی ساکنان این محله، پژوهشی درباره این دو زیرگذر انجام شد و در قالب آن از دستگاه‌های مرتبط، کارشناسان و ساکنان این محله پرسشگری صورت گرفت.

سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری افزود: حفظ وضع موجود زیرگذر عابر پیاده مورد تایید هیچ یک از گروه‌های مورد مصاحبه نبود و در مجموع، مردم اعم از کودکان، زنان، سالمندان و حتی موتورسوارانی که از آن تردد می‌کنند، از این تقاطع رضایت نداشتند که علت این نارضایتی فقدان روشنایی، دسترسی نامناسب، حضور معتادان و... است.

زرآبادی پور ادامه داد: از آنجا که مردم به دلیل قدمت زیرگذر سواره، به آن احساس تعلق خاطر دارند، زیرگذر سواره موجود حفظ و تقاطع چراغ‌دار در آن احداث می‌شود؛ اما درباره زیرگذر عابر پیاده با توجه به اینکه این زیرگذر برای شهروندان به خصوص توان‌ یابان از جمله سالمندان، افراد دارای معلولیت و... به هیچ عنوان مناسب نیست، زیرگذر عابر پیاده حذف می‌شود تا دسترسی عابر پیاده، همسطح باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت خودروها از روی پل صورت می‌گیرد، باید در ایجاد و ساماندهی این تقاطع تبادل‌ها و دسترسی‌های مناسبی برای بخش‌های شمالی و جنوبی آن در نظر گرفته شود.

 در نشست کمیته فنی شورای ترافیک استان مقرر شد با توجه به شرایط کنونی زیرگذر عابر پیاده در بلوار جمهوری اسلامی و زیرگذر سواره در خیابان راه‌آهن شهر قزوین و نارضایتی ساکنان این محله، تقاطع همسطح در خیابان راه‌آهن با حفظ پل زیرگذر سواره ایجاد و زیرگذر عابر پیاده این محله نیز حذف شود.

همچنین در این نشست پس از بحث و بررسی دو طرح ترافیکی تسریع در اجرای پل شرکت نفت و احداث فاز دوم پروژه نسیم شمال(از مقابل تقاطع اقبالیه-نسیم شمال تا میدان خلیج فارس) مقرر شد این دو طرح برای بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری به شورای ترافیک استان ارجاع داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز