خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد:

گیاهان دارویی، فرصتی برای جوامع محلی و احیا منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۶۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: کشت گیاهان دارویی فرصتی برای جوامع محلی و روستاییان و احیا منابع طبیعی میباشد.

به‌گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل اثرات مستقیم و غیر مستقیم آنها روی این عرصه‌ها، اظهار کرد: کشت این گونه‌ها افزایش پوشش گیاهی در سطح خاک و به نوعی افزایش تولید علوفه را به دنبال دارد.

وی افزود: زیادشدن پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی با جلوگیری از برخورد مستقیم قطرات باران به سطح خاک، مانع فرسایش و کوبیدگی سطحی خاک و در نتیجه افزایش نفوذ آب درون خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود آبدهی چشمه‌ها و قنوات می‌شود.

ذاکری بهبود اقتصاد مرتعداران را از اثرات غیرمستقیم کشت گیاهان دارویی دانست و بیان کرد: دامداران و مرتعداران ذی‌حق می‌توانند با توسعه گیاهان دارویی به صورت نیمه صنعتی از این گیاهان بهره‌برداری و با برداشت و فروش آنها در بازار درآمد داشته باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: وقتی اقتصاد مرتعدار خوب باشد، بدون شک فشار بر عرصه‌های مرتعی کمتر و مراتع آن مناطق وضعیت بهتری پیدا می‌کنند.

ذاکری در پایان اضافه کرد: بازار گیاهان دارویی صرفا مختص بازارهای داخلی نبوده و در کل جهان برای گیاهان دارویی ایران متقاضی وجود دارد و همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد این تقاضا رو به افزایش است.

گیاهان دارویی گونه‌ها و مصارف مختلفی دارند، از این گیاهان نه تنها برای درمان بیماری‌ها بلکه در صنایع کنسروسازی، نوشابه سازی، ‌عطر سازی و غذایی نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز