خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان خواستار شد؛

اعلام آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب انتقالی از دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۶۱

استاندار سمنان با اشاره به اینکه وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب شرب طرح انتقال آب خزر را اعلام نکرده است، گفت: این وزارتخانه نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اعلام آمادگی و اقدام کند.

به گزارش ایلنا سمنان ، علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با وی در محل استانداری سمنان اظهار داشت: منابع آبی استان سمنان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارد و اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران چالش منابع آبی این استان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به توجیهی بودن انتقال آب دریای خزر به سمنان، تصریح کرد: طرح انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و صنعت، مشکلات چالش کم آبی استان سمنان را رفع می‌کند.

استاندار سمنان افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن به منظور استفاده در صنعت است.

وی با اشاره به وضعیت آب در استان سمنان بیان کرد: توسعه و راهکار برون‌رفت از معضل خشکسالی این استان در گرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب خزر است.

آشناگر تاکید کرد: وزارت نیرو طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند و این طرح علاوه بر داشتن ردیف بودجه، مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

استاندار سمنان با اشاره به وضعیت آب در استان سمنان بیان کرد: توسعه و راهکار برون‌رفت از معضل خشکسالی این استان در گرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب خزر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز