خبرگزاری کار ایران

با حضور تولیت آستان قدس و شهردار مشهد؛

پروژه ساماندهی جاده ۷۵ متری رضویه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۵۵

با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شهردار و جمعی از مسئولان شهری مشهد پروژه ساماندهی جاده ۷۵ متری رضویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با اینکه پروژه بزرگراه رضویه در خارج از محدوده خدمات شهری مشهد قرار دارد، برای تسهیل رفت و آمد شهروندان و با تصمیم شورای شهر و استانداری خراسان رضوی ساخت آن برعهده شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: سالانه حدود چهار میلیون زائر زیارتگاه امامزاده یحیی (ع) از این مسیر تردد می‌کنند، همچنین ساکنان منطقه رضوی، روستاهای اطراف و کارخانجات شن شویی در این مسیر تردد دارند که با توجه به عرض هفت و نیم متری این مسیر که بسیار کم است سالانه حدود ۶۰ تصادف منجر به فوت در این مسیر رخ می‌داد.

وی ادامه داد: با تامین مالی ۵۰۰ میلیارد ریالی در پنجم مرداد پارسال، شهرداری مشهد عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرد و طبق زمانبندی ۳۹۰ روزه به رغم مشکلات پیش آمده و تعطیلی کارگاه این طرح ۲ هفته زودتر از موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون شهردار مشهد با اشاره به استفاده ۵۰ هزار تن آسفالت در این مسیر گفت: طول این بزرگراه ۱۱ کیلومتر است که باند قبلی به عنوان مسیر جنوبی با افزایش پهنا از عرض هفت متر به ۱۲ متر رسید و همچنین احداث مسیر شمالی به عرض ۱۳ متر ساخته شد.

وی افزود: برای ساخت این مسیر با هفت دوربرگردان و پل چهار دهانه به طول ۸۰ متر حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 
کاظمی ادامه داد: فعالیت شهرداری مشهد فقط محدود به شهر مشهد نبوده و سعی در برطرف کردن مشکلات اطراف شهر هم داشته است.

وی گفت: خط سوم قطار شهری مشهد نیز برای تسهیل رفت و آمد مردم به حرم مطهر رضوی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین تقاطع سه سطحی آزادگان، پل ابوطالب، تقاطع غیر همسطح شهید برونسی، اتصال شهرک‌های شهید رجایی و باهنر به جاده صد متری و بازگشایی یکی از محورهای دسترسی به حرم مطهر رضوی در دستور کار است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با توجه به آبگرفتگی‌های سطح شهر هنگام بارندگی ۲۹۳ نقطه در عید پارسال شناسایی شد و با اعتبار ۹۶۰ میلیارد ریالی که شورای شهر در اختیار شهرداری مشهد قرار داد ۱۸۶ نقطه که اغلب در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر بود اصلاح شد که مشکل بسیاری از این نقاط نداشتن زیرساخت مناسب بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: حدود ۲۵ سال است که به عنوان یک فعال بین‌المللی اقتصادی با این مسیر ترانزیتی در ارتباط هستیم.

مجتبی بهاروند افزود: این جاده، مسیر ورود کشورهای آسیای میانه به ایران است که حجم تردد کامیون‌های ترانزیتی در آن بسیار زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز