خبرگزاری کار ایران

معاون آستان قدس خبر داد:

اعلام نحوه عزاداری دهه اول محرم در حرم رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۵۰

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نحوه برگزاری مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در حرم امام رضا (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد توکلی گفت: عزاداری‌های دهه اول ماه محرم در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در صحن‌ها و فضاهای روباز حرم مطهر روزانه به مدت حدود یک ساعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای ورود هیئات مذهبی به حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم افزود: آستان قدس رضوی مراسم و برنامه های حرم مطهر را برابر با ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال می‌کند و در همین راستا هیچ هیاتی به صورت دسته‌روی به حرم مطهر ورود پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هیات‌های عزاداری نیز که از طریق شورای هیئات مذهبی مشهد معرفی می‌شوند در صحن‌های حرم مطهر رضوی و با فاصله اجتماعی به عزاداری خواهند پرداخت.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: هر برنامه‌ای که امکان پوشش و خدمات آن با رعایت فاصله اجتماعی ممکن باشد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود در غیر این صورت فعالیت‌ها به صورت نمادین و در فضایی خاص برگزار خواهد شد.

توکلی در خصوص تعداد هیات‌هایی که در حرم امام رضا(ع) اجازه عزاداری دارند افزود: ۱۸ هیاتی که قرار است در فضاهای باز حرم مطهر و با فاصله فیزیکی مناسب به عزاداری بپردازند توسط شورای هیئات مذهبی معرفی می‌شوند و ما نیز در فضای حرم مطهر رضوی در خدمت ایشان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز