خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

رقابت حدود 69 هزار داوطلب از آذربایجان شرقی برای ورود به دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۳۳

کنکور سراسری سال 99 با رقابت 68 هزار و 914 داوطلب در آذربایجان شرقی طی روزهای 29، 30 و 31 مرداد و اول شهریور ماه همزمان در سراسر کشورمان در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، از میان 68 هزار و 914 داوطلب در آزمون سراسری امسال در آذربایجان شرقی، 32 هزارو 890 نفر در شش حوزه امتحانی شهرستان تبریز رقابت خواهند کرد.

آزمون سراسری سال 99 در دانشگاه تبریز نیز با رقابت هشت هزار و 984 داوطلب در پنج گروه آموزشی طی چهار روز متوالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.  

این آزمون در سالجاری در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی، زبان‌های خارجی و علوم انسانی در 29 حوزه امتحانی از 19 شهرستان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، پنجاه و هفتمین آزمون سراسری با حضور یک میلیون و 146 هزار داوطلب در 3300 حوزه امتحانی برگزار می‌شود که از این تعداد 58 درصد را خانم‌ها و 42 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که نتایج اولیه آزمون سراسری هفته اول مهرماه منتشر می‌شود و بعد از انتخاب رشته داوطلبان، هفته اول آبان ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه 29 مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 30 مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 31 مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز