خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

قزوین ظرفیت برتری را در سطح کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۸۷

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به طرح‌های قابل اجرا در قزوین ظرفیت استان به یکی از استان‌های برتر کشور زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: از مدیران استان خواهش می‌کنیم که قدر استان را بدانند چون از نظر ظرفیت و توانمندی در همه زمینه‌ها بسیار استراتژیک بوده و آماده جهش و صعود در سال‌های آینده است.

معاون اقتصادی استاندار افزود: با توجه به طرح‌های قابل اجرا در استان به زودی قزوین به یکی از استان‌های برتر کشور در بسیاری از حوزه‌ها تبدیل خواهد شد و باید همه تلاش کنیم استان را با استفاده از ظرفیت‌ها به جایگاه واقعی آن برسانیم.

قبادی ادامه داد: با پیگیری طرح‌هایی از قبیل هاب لجستیک در استان و برنامه‌های دیگر، افق خوبی پیش روی استان قرار دارد و در حوزه گردشگری نیز برنامه‌های خوبی در جذب سرمایه گذاران و رونق گردشگری پیش بینی شده بود که به دلیل کرونا با تعطیلی و تاخیر مواجه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان، افزود: این بخش، آینده و زیرساخت استان است و تاثیرات زیادی بر روی استان خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: در این راستا طرح تاک از سوی کارشناسان در حال مطالعه است و تا سال ۱۴۱۰ اقتصاد معیشتی استان را به اقتصاد کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه طرح تاک، کشاورزی و دشت قزوین را که به مخاطره افتاده از خطر نجات خواهد داد، گفت: با توجه به اجرای چنین طرح‌هایی در استان، انتظار می‌رود جلسات شورای گفت و گو به عنوان یک جلسه راهبردی دولت به سمتی پیش برود که بحث‌های توسعه‌ای نیز در آن مطرح شود.

قبادی با اشاره به رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان، افزود: در جلساتی که با حضور استاندار قزوین با مدیر کل بانک مرکزی و... برگزار شد برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان تلاش کرده ایم و تا حدودی نیز بخش عمده‌ای از مطالبات عزیزان مرتفع شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در استان به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که تولیدکنندگان دست تنها و بدون پشتوانه نمانند و سیستم اداری و اجرایی استان تمام قد پشت تولید استان ایستاده است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل همین حمایت‌ها، رییس گمرک کشور اعلام کرد که استان قزوین مقابل سیاست‌های بانک مرکزی قرار گرفته و ما اعلام کردیم حمایت از تولید در سال جهش تولید وظیفه ما است.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: ما در استان قزوین وظیفه داریم سیاستی را دنبال کنیم که کمترین ضربه به اقتصاد، تولید و مردم وارد شود و این شرایط سختی اقتصادی به سلامتی پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز