خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار ویژه کاشان خبر داد:

داروخانه‌ها ملزم به ارائه فاکتور فروش به مشتریان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۵۰۴

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: بر اساس تصمیم جلسه تنظیم و نظارت بر عملکرد اصناف تمامی داروخانه ها ملزم به ارائه فاکتور فروش دارو مهمور به مهر هستند و درصورت مشاهده و اثبات تخلف پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی با بیان اینکه نظارت بر حسن اجرای این تصمیم برعهده بازرسان معاونت غذا و دارو، تعزیرات و اتاق اصناف شهرستان است، یادآور شد: داروخانه‌ها علاوه بر عرضه ماسک موظفند ریز خرید، نوع و شکل دارو، تعداد و قیمت آنرا در فاکتور مهر زده به مشتری تحویل دهند.

وی تاکید کرد: با افراد متخلف و یا سودجویانی که پا فراتر از حق و حقوق قانونی خود می‌گذارند و از جیب مردم کیسه دوزی می‌کنند، برخورد جدی‌شده و در صورت تکرار با درخواست از نیروی انتظامی پلمب می‌شوند.

خاندایی افزود: همچنین مقرر شد برای مبارزه با فرار مالیاتی برخی از پزشکان که کما فی سابق از مراجعین پول نقد دریافت می کنند جرائمی در نظر گرفته شود.

معاون فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه قانون پزشکان را به نصب دستگاه کارت خوان مکلف کرده خاطرنشان شد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی این دسته از پزشکان بازدیدهای سرزده و منظم از مطب های سطح شهر به همراه نمایندگان سازمان مالیاتی کاشان و سایر نهادهای مسئول صورت می گیرد  که در صورت مشاهده دریافت وجه نقد و جریمه های غیر بخشش به دلیل عدم همکاری که به نوعی فرار مالیاتی نامیده می شود توسط بازرسان لحاظ خواهد شد.

خاندایی تصریح کرد: در جامعه هر شخصیت ویا مقامی که به  فعالیت اقتصادی مشغول بوده و از این راه درآمد کسب می کند موظف است به عنوان مودی اظهار نامه مالیاتی خود را تحویل سازمان امور مالیاتی کند و این به دور از انصاف است که مالیات کارگران و کارمندان قبل از دریافت حقوق کسر شود و در مقابل اصنافی با درآمدهای بالا مالیات نپردازند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان نظام مهندسی، شهرداری، مسکن وشهرسازی و سازمان مالیاتی، افراد و یا شرکت های پیمانکار سطح شهر کاشان که درآمد های کلانی در طول سال کسب کرده، ولی مالیات نمی دهند شناسایی خواهند شد، تاکید کرد: افرادی هستند که پروژه هایی ساختمانی با رقم های بالای ۵۰۰ میلیارد ریال درکاشان انجام می دهند، اما از پرداخت مالیات خودداری می کنند.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری ویژه کاشان ضمن قدردانی از همکاری مردم در طول سال به ویژه در ایام شیوع ویروس کووید۱۹ تصریح کرد: از شهروندان در خواست می شود نسبت به  مسائل اجتماعی نظیر فرار مالیاتی، گران‌فروشی و عدم صدور فاکتور در داروخانه که مصداق بی عدالتی است کم توجه نباشند و موارد تخلف را به نهاد های ذیربط گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز