خبرگزاری کار ایران

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ خبرداد:

دستگیری سارقان ۱۰ میلیارد ریالی منزلی در جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۴۳۱

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان با همکاری یکدیگر ۱۰ میلیارد ریال اموال منزل مال باخته را سرقت کرده بودند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی با اعلام این خبر گفت: اوایل بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۶۱ ابوذر تشکیل و با دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان کرد: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، سوم بهمن ماه برای رفتن به محل کار منزل خود را در خیابان فلاح ترک کردم و ساعت ۷ بعد از ظهر پس از بازگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق تخریب درب ورودی وارد منزل شده و گاوصندوق حاوی طلاجات و دلار به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را به سرقت برده اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: با وصول پرونده کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسی محل و پایش جغرافیای محدوده وقوع جرم راهی محل سرقت شدند و متوجه شدند سارقان که تعداد آنها ۵ نفر بوده توسط یکی از همسایگان مشاهده شده اند و با استفاده از سلاح سرد پس از تهدید شاهد با انتقال گاوصندوق به داخل یک دستگاه خودوری ۴۰۵ که پلاک آن کاملا مخدوش و ناخوانا بوده از صحنه سرقت گریخته اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: سرنخ‌های صحنه سرقت و یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود یکی از بستگان مال باخته به نام وحید در سرقت نقش داشته است که برای اثبات فرضیه و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی با مقام قضایی وی بیست و هشتم تیرماه احضار که به مشارکت خود در سرقت اقرار کرد.

وی افزود: وحید اعلام داشت، از نگهداری طلاجات و دلار در منزل مال باخته مطلع بودم و از طرفی می‌دانستم در زمان سرقت مال باخته و اعضای خانواده حضور ندارند که با هماهنگی برادرم بنام حمید و سه نفر دیگر بنام‌های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار ساکن در اسلامشهر هستند، سرقت از منزل مال باخته را مرتکب شده و پس از انتقال گاوصندوق به بیابان‌های اطراف اسلامشهر و تخریب آن پول و طلاجات را بین خودمان تقسیم کردیم.

کارآگاه عزیزخانی افزود: با توجه به اعتراف متهم بلافاصله در همان روز با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان به شهرستان اسلامشهر اعزام و حمید را دستگیر و یک دستگاه خودروی ۲۰۶ تحت تصرف وی که از محل فروش اموال مسروقه خریداری شده بود نیز توقیف کردند.

وی در ادامه گفت: در ادامه اقدامات پلیسی چند روزه در بیست و نهم تیرماه سه متهم متواری در شهرستان اسلامشهر شناسایی و در حالی که قصد درگیری با ماموران و فرار را داشتند با شلیک تیر هوایی و هوشیاری کارآگاهان دستگیر شدند و یک دستگاه خودروی برلیانس خریداری شده از محل فروش اموال مسروقه نیز از رسول کشف و توقیف می‌شود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت: شناسایی مالخران و جرائم مشابه متهمان در دستور کار قرار دارد و متهمان با دستور قضایی در اختیار این پایگاه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز