خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کمیسیون مبارزه به قاچاق کالا و ارز و اتاق اصناف البرز

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۹۰

با هدف افزایش اطلاعات عمومی اصناف با پدیده قاچاق تفاهم نامه همکاری میان کمیسیون مبارزه به قاچاق کالا و ارز استان و اتاق اصناف مرکز استان البرز منعقد شد .

به گزارش ایلنا از البرز، طی مراسمی و با حضور یاسر نژاد فلاح رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، اعضای این کمیسیون، هیات رئیسه اتاق اصناف و تنی چند از روسای اتحادیه های صنفی کرج ، تفاهم نامه همکاری  در راستای  مبارزه هوشمندانه ، متناسب و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز بر اساس مفاد ماده ی 3 و بند الف ماده 10 قانون مبارزه با  قاچاق کالا و ارز ، بین کمیسیون هماهنگی  نظارت و برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز و اتاق اصناف مرکز استان البرز منعقد شد . 

طی این تفاهم نامه که در شش ماده تنظیم شده است ، همکاری های اتاق اصناف با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرزدر قالب برنامه های آموزشی ، فرهنگی ، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی ، اجرای گشت های بازرسی ، برگزاری جشنواره ،همایش و کارگاه های تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاهی ، تشکیل کمیته های مشترک با هدف بررسی دقیق فعالیت شبکه های قاچاق در سطح استان البرز ، انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی با بهره گیری از ظرفیت های علمی اصناف ،تولید برنامه ها و گزارش های مستند با رویکرد قاچاق و تحلیل تاثیر مخرب این پدیده بر چرخه اقتصاد و تولید کشور ،حمایت از تولید داخلی ،اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف ،طراحی برنامه های فرهنگی و آموزشی با همکاری و مشارکت مراکز علمی و پژوهشی استان البرزو ده ها عنوان دیگر  گسترش می یابد.

بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در همین رابطه گفت : مبارزه با پدیده قاچاق نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای درحال توسعه جهان  به عنوان یک عامل بازدارنده در توسعه اقتصادی شناخته شده و با آن برخورد می شود.

حصاری اذعان داشت: در کشور ما نیز ، موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق  از سالها پیش مورد توجه دولت  قرار داشته و قوانین کاملی در این حوزه تدوین شده است که توسط متولیان مربوطه در سطح کشور اجرا می شود . در استان البرز نیز برنامه ها و سیاست های کلی این حوزه توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده  و روند اجرایی آن در حوزه های مختلف از جمله اصناف ، پیگیری می شود . 

حصاری افزود : اصناف بعنوان یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در قطع زنجیره ورود و توزیع کالاهای قاچاق به کشور همواره مورد توجه قرار داشته و انتظارات از این بخش بسیار زیاد است . 

رییس اتاق اصناف مرکز البرز خاطر نشان کرد: در جلسات استانی و در نشست با مسئولان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بارها یادآور شده ایم که اصناف در چرخه ورود کالای قاچاق به کشور هیچ نقشی ندارند و هیچ فرد صنفی قانونمندی در کشورمان  حاضر نمی شود تا اعتبار و آبروی خود را با فروش کالای قاچاق و انحراف از مسیر قانونی کسب و کار به خطر بیاندازند . 

وی افزود : استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور مورد توجه شبکه های قاچاق قرار داشته و به حیاط خلوت یا بارانداز فرصت طلبان وسودجویان اقتصادی تبدیل شده است و همکاری و هوشیاری اصناف می تواند در شناسایی و قطع زنجیره توزیع کالاهای قاچاق در سطح بازار موثر باشد . 

حصاری تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری میان اتاق اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز بر همین اساس تدوین شده است که امیدواریم طی اجرای آنها  به اهداف پیش بینی شده دست یابیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز