خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

ایام محرم هر خانه را یک حسینه کنیم تا از بیماری به دور بمانیم/ رسانه‌ها نسبت به اقناع مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۱۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس شورای اطلاع رسانی استانداری البرز گفت: محرم امسال باید هر خانه تبدیل به یک حسینیه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، نور محمد فردی با بیان این مطلب در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: بهتر است برای ایام محرم و عزاداری ابا عبدالله الحسین هر خانه را یک حسینه کنیم تا از بیماری به دور بمانیم.

وی از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری مناسب، زدن ماسک و انجام پروتکل‌های بهداشتی مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را انجام دهند و سعی شود در مراسم عزاداری همه پروتکل های بهداشتی رعایت شود. 

معاون استاندار در ادامه  با بیان اینکه یکی از کارکردهای اصلی رسانه، خاصیت اقناع کنندگی است از فعالان رسانه ای در استان خواست تا نسبت به اقناع مردم و افکار عمومی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ماه محرم تلاش کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه  شهرداری های استان نسبت به ضدعفونی مساجد البرز و شست و شوی بقاع متبرکه در روزهای آینده اقدام نمایند، افزود: برای تامین سلامت شهروندان عملیات شست و شوی مساجد در استان  با رعایت اصول بهداشتی توسط شهرداری های صورت می گیرد. 

فردی گفت: در همین راستا کارگروه‌ مراسم عزاداری با مسئولیت مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان و با عضویت ادارات ذی ربط تعیین گردید و برنامه ریزی لازم را جهت ایام محرم و صفر معمول داشته است و از طرفی هدایت نذور به سمت کمک‌های مؤمنانه در دستور کار است و کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در اجرای ضوابط و چارچوب‌ها دقت نظر لازم را خواهند داشت. 

وی افزود: تشدید نظارت‌ها در ایام محرم و صفر به‌صورت ویژه انجام می شود و هدف از اجرای این طرح، رعایت نکات بهداشتی در ماه‌های محرم و صفر برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس خواهد بود.

فردی بیان کرد: در انجام دستورالعمل بهداشتی در ایام محرم و صفر از انجام رفتارهای هیجانی به‌طور جد پرهیز شود و باید اقشار مردم و مسؤولان تابع فرمایش‌های رهبر انقلاب، رئیس‌جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا باشند.

وی افزود: عزاداری امسال امام حسین (ع) باید  بر اساس دستورالعملها و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد. 

معاون استاندار با بیان اینکه تصمیم بر این است که کنکور را در موعد  مقرر برگزار شود، افزود:  البته با تمهیداتی قرار شد به جای برگزاری در دو روز، چهار روز برگزاری کنکور اجرا شود. 

فردی گفت: در این راستا  باید فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک‌گذاری را رعایت کنیم تا فرزندان‌مان در صحت و تندرستی آزمون بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز