خبرگزاری کار ایران

به درخواست وزیر ارشاد انجام شد؛

عیادت مسگرانی از تنها دونِلی زن کشور/ وضعیت جسمانی استاد رو به بهبود است

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۲۲۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از استاد شیرمحمد اِسپندار در بمپور عیادت کرد.

به گزارش ایلنا، شیرمحمد اسپندار از نوابغ موسیقی در سیستان و بلوچستان و اولین فردی است که در کشور دونِلی ( نواختن همزمان دو نی ) می نوازد.

مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : در روزهای گذشته انتشار اخباری مبنی بر کسالت و بیماری استاد شیرمحمد اسپندار در فضای مجازی منتشر شد که بر همین اساس و بنا به درخواست صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن دیدار و تجلیل از این چهره ارزشمند در جریان آخرین وضعیت جسمانی استاد اسپندار قرار گرفتیم که خوشبختانه اوضاع جسمانی استاد اسپندار رو به بهبود است.

مسگرانی افزود: استاد اسپندار یکی از مفاخر موسیقی ایران است که تلاش‌های زیادی را برای معرفی موسیقی و هنر کشور انجام داده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل برای هر نوع حمایت و فراهم کردن امکان درمان استاد اسپندار را اعلام کرده است.

شیر محمد اسپندار، متولد 1306 ، اهل بمپور و اکنون هم در همین شهرستان ساکن است. شهرستان بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی دارای دکترای افتخاری موسیقی از کشور فرانسه و 30 مدال و دیپلم افتخار از 27 کشور جهان است.

حتی به استاد اسپندار در پاریس ، پیشنهاد اقامت داده شده بود که وی در پاسخ می گوید به هیچ وجه حاضر به ترک خاک کشور خود نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز