خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی ۹۲۰مددجوی قزوینی در زندان از مرخصی یک ماهه

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۷۸

معاون حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۹۲۰ مددجو در استان قزوین در زندان از مرخصی یک ماهه بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام حسین کثیرلو اظهار کرد: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و ضرورت حفظ سلامت آنها و پرسنل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی با بهره گیری از بخشنامه مورخ رئیس قوه قضاییه ۹۲۰ نفر از زندانیان استان که 14 نفر آن ها از مددجویان زن هستند؛ مشمول بهره مندی از از مرخصی یک ماهه شدند.

معاون حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقین و اشرار و برهم زنندگان امنیت ضروری است، گفت: باید از ساز وکارهای پیش بینی شده در قانون جدید التصویب(کاهش مجازات حبس) برای کسانی که جرائم سبک مرتکب شده اند و سابقه ندارند استفاده کنیم.

کثیرلو به نقش موثر مجازات‌های جایگزین حبس  در کاهش یا تکرار نشدن جرم اشاره کرد و افزود: در صورتی که به جا و مناسب از مجازاتهای جایگزین حبس استفاده شود به طورحتم می‌تواند در کاهش جرم، موثر واقع شود در غیر این صورت ناکارامد خواهد بود. جایگزین کردن حبس «حتما به نفع جامعه و مفید به حال مرتکبان اعمال مجرمانه» است زیرا از یک‌سو باعث می‌شود در هزینه‌ای که صرف نگهداری بیهوده این‌گونه افراد در زندان‌ها می‌شود، صرفه‌جویی شده و از دیگرسو امکان بدآموزی آنها و یاد گرفتن آموزه  هایی که از آن آگاه نیستند از زندانیان باسابقه از بین برود و در عین  حال احتمال متنبه شدن افراد و بازنگری آنها نسبت به آنچه کرده‌اند، بوده‌اند و می‌خواهند باشند، افزایش پیدا ‌کند. این تغییرات همواره از خواسته‌های مهم مقامات ارشد نظام بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز