خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین:

اراضی جنگلی قزوین ۳۰ درصد رشد یافت

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۲۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: براساس برآوردهای اولیه انجام شده، اراضی جنگلی استان قزوین طی یک دهه اخیر حدود ۳۰ درصد رشد و گسترش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسدالهی اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی جنگلی در استان قزوین وجود دارد که بیشتر آنها غیرمتراکم در مناطق الموت غربی و شرقی و طارم سفلی قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: ۱۰ ذخیره گاه جنگلی نیز با گونه های ارزشمند گیاهی به میزان ۶۸۴ هکتار در این استان وجود دارد.

اسدالهی بیان کرد: با توجه به اعتبارات محدود منابع طبیعی برای حفاظت از اراضی ملی از جمله جنگل ها، مشارکت مردم در صیانت از این منابع خدادادی ارزشمند بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ محافظ اراضی ملی به شکل افتخاری در استان قزوین در قالب شبکه همیاران طبیعت،اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی آمادگی جذب افراد واجد شرایط و دوستدار طبیعت را به عنوان محیط بانان افتخاری دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان در روز جاری، ادامه داد: مهدی جمالی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی در بوئین زهرا و همچنین سلیم کریمی به عنوان محافظ افتخاری منابع طبیعی در آبیک به عنوان نفرات برگزیده در این جشنواره که به شکل مجازی برگزار می شود، مورد تقدیر قرار می گیرند.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز