خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

ساخت و سازهای غیرمجاز باید در مراحل اولیه توسط شهرداری متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۰۹۷

استاندار قزوین گفت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم به مسائل اجتماعی دامن می‌زند که این امر باید در همان مراحل اولیه توسط شهرداری‌ها شناسایی و متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌اله جمالی‌پور در جلسه کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ اظهار کرد: باید بدانیم موضوعات مهمی که در این کمیسیون‌ها مطرح می‌شود، اگر قانون مورد تعرض قرار گیرد امنیت و توسعه آسیب خواهد دید و اگر مدار کشور هم بر مبنای قانون نباشد باز هم آسیب خواهیم خورد.

استاندار قزوین با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ بسیار مهم و هر نوع برداشت متفاوت از آن آسیب‌زا بوده تا جایی که این مساله برای صیانت و حفاظت وضع نشده و باید اصلاح شود، افزود: بدون شک هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز در حریم به مسائل اجتماعی دامن می‌زند و این مهم باید در همان مراحل اولیه توسط شهرداری‌ها متوقف شود.

جمالی پور بودجه شهرداری‌ها را با چالش روبرو دانست و یادآور شد: شهرداران در این بخش وضعیت مناسبی ندارند و برای درآمد پایدار با مشکلات جدی مواجه هستند؛ اما نباید مشکل درآمدی را به سمت مسیر غیرمنطقی سوق داد.

به گفته وی، موافق برخورد قهری نبوده و نیستیم و باید با اقشار کم درآمد مدارا و با متخلفان برخورد شود اما به نظر می‌رسد اگر طرح جامع براساس نیاز،منطق و به موقع بازنگری شود تخلفات در حوزه کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز کمتر می‌شود.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: گاهی تصمیمات ما به حقوق عامه تجاوز کرده و با حذف پارکینگ و یا دادن مجوز تجاری در کمیسیون، مشکلات جدی برای سایر شهروندان ایجاد می‌کنیم که این روند باید اصلاح شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه نمایندگان استانداری و دستگاه قضا در کمیسیون‌ها باید توجیه شوند و در مسایل قانونی کوتاه نیایند، افزود: به نظر می‌رسد در قانون با مشکلی روبرو نباشیم اما گاهی اوقات در اجرا ضعیف عمل می‌کنیم که بهتر است مراقب باشیم تا تخلفات از پایه شکل نگیرند زیرا تخریب ساخت و سازها برای ما تبعات اجتماعی به همراه خواهد داشت.

جمالی پور اضافه کرد: ساخت و ساز غیرمجاز، به ویژه در حریم مسائل اجتماعی را دامن می‌زند و به همین لحاظ باید از آن پیشگیری شود و نباید با تصمیمات اشتباه باعث شویم نقاط جمعیتی شکل گرفته و هزینه مدیریت شهری نیز بالاتر رفته و آسیب‌زا شود.

وی تصریح کرد: شهرداری و شوراها با مدیریت اصولی خود باید از هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کرده و بدانند مسئولیت حریم شهرها با آنها بوده و خارج از آن با امور اراضی است و اینکه حریم‌ها، ذخایر شهری به حساب آمده و صیانت از آن برعهده شهرداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز