خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

محدودیت‌های سطح سه و چهار در شهرستان‌های قرمز هرمزگان تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۱۲

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هیات‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را برای حفظ سلامتی مردم با دقت رعایت کنند، تصریح کرد: کاهش ابتلا به بیماری کرونا در هرمزگان حاصل رعایت مناسب دستورالعمل ها توسط مردم است و برای تداوم این روند باید رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و فاصله گذاری همچنان با جدیت از سوی مردم ادامه پیدا کند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، اظهار کرد: ضمانت اجرایی رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنفی و خدمات دهنده به مردم، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده که در آن تکالیفی برای ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات و همچنین مدیران مجموعه ها تعیین شده است.

وی اظهار کرد: این ضمانت های اجرایی، موجب تقویت و افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد شد و با ابلاغ این تکالیف، باید آن را به صورت گسترده و صحیح اجرایی کنیم، چون منجر به افزایش سلامت مردم و مقابله موثر با ویروس کرونا خواهد شد.

همتی بیان کرد: برای عزاداری در ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است و از هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند تا هم مراسم‌های عزاداری برگزار شود و هم سلامت مردم حفظ شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط استان هرمزگان، همچنان برپایی هرگونه تجمع و برگزاری مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان ممنوع است، اضافه کرد: اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان تمدید شد.

وی تصریح کرد: از همه فرمانداران می خواهیم تا با کمک شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، نظارت‌های گسترده، دقیق و مستمری در شهرستان ها داشته باشند تا پروتکل ها به صورت مناسب اجرایی و محدودیت ها نیز اعمال شود.

استاندار هرمزگان‌عنوان کرد: با توجه به رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی،استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری، طی هفته های اخیر شاهد کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم و برای اینکه این روند ادامه پیدا کند باید همچنان این موارد با دقت به ویژه در اماکن عمومی، محیط های اجتماعی، ادارات، اصناف، بازارها و پاساژها از سوی مردم رعایت شود.

وی افزود: ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، از طریق دولت الکترونیک و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سایت های اینترنتی در استان در حال افزایش است که باید این امر هر چه بیشتر وسریع تر شود تا مراجعه مردم به ادارات کاهش یافته و مردم بتوانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

همتی در پایان گفت: هرچه بتوانیم بیشتر پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و عدم برپایی تجمعات را رعایت کنیم، میزان ابتلا به بیماری کرونا نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز