خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و محققان بومی استان سمنان در طرح‌های پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۰۹

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و محققان بومی استان در انجام طرح‌های پژوهشی مورد توجه باشد، گفت: طرح های پژوهشی قابل طرح برای سال‌های آینده تکراری نباشد و دارای ارزش اقتصادی و اجتماعی باشد.

به گزارش ایلنا، فاطمه منصوری روز یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: نقش پژوهش در تصمیم گیری‌ها، ایجاد راهکارها برای رفع مشکلات، شناخت مسایل و رفع موانع کار در بخش های مختلف برجسته و غیرقابل انکار است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش محوری‌ترین مسئله در انجام امور است که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان نسبت به این اصل مهم‌ توجه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه، کشورهای توسعه یافته با تکیه بر رویکردهای پژوهشی به توسعه پایدار دست پیدا کردند، گفت: قدرت نهفته در فناوری بر پایه محکم علمی و مهارت استوار است و پژوهش در کشورهای توسعه یافته به مثابه بهترین ابزار برای رسیدن به هدف است.

منصوری تصریح کرد: امسال در انجام طرح های پژوهشی در استان سمنان، اولویت در اتمام طرح های نیمه تمام است و در صورت نیاز تامین اعتبار برای‌ تکمیل این طرح ها انجام شود.

وی گفت: در کنار اجرای طرح های پژوهشی برای هشت راهبرد توسعه استان سمنان طرح هایی مورد پژوهش قرار گیرد که دارای ارزش اقتصادی و اجتماعی، ارزش علمی از نظر ارائه در مجامع ملی و بین المللی و نشریات معتبر علمی، دارای نوآوری، تناسب بودجه و زمان با نتایج حاصل از طرح، ارزش فعالیت از نظر ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی را داشته باشد.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، خواستار جمع‌آوری بانک اطلاعاتی پژوهش‌های انجام شده در سال های گذشته در استان سمنان شد.

منصوری اضافه کرد: نوآوری یکی از وظایف ذاتی این کارگروه در انجام طرح های پژوهشی است و تناسب بین بودجه و زمان اجرای طرح در پژوهش ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: بررسی در اعضای کمیته آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان سمنان مورد توجه است و چنانچه نیاز باشد برای اضافه شدن مدیران و مسئولان جدید در کارگروه تصمیم گیری می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: افزایش ارتباط بین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و بنیاد نخبگان و پارک های علم فناوری با صنعت و تولید مورد توجه باشد و افزایش ارتباط بین این کارگروه با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز