خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان:

استفاده از آب شرب برای فضای سبز در سنندج نگران کننده است/ ممنوعیت آبیاری فضای سبز با آب شرب

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۶۷۸

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه استفاده از آب شرب برای فضای سبز در سنندج نگران کننده است، گفت: سالانه بیش از پنج میلیون مترمکعب آب صرف فضای سبز سنندج می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد حسین محمدی گفت: در حال حاضر سالانه ۵.۶ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز سنندج مصرف می‌شود که از لحاظ اقلیمی و اقتصادی قابل قبول نیست.

محمدی افزود: روزانه ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد در حالیکه تأمین آب این بخش جزو وظایف آبفا نیست و لازم است شهرداری از آب جایگزین برای این منظور استفاده کند.

وی آمار استفاده از آب شرب را برای فضای سبز در سنندج نگران کننده دانست و افزود: از مجموع ۲۷۸ هکتار فضای سبز در سنندج، ۱۵۸ هکتار آن (۳۲۲ نقطه) با آب شرب آبیاری می‌شود که باعث هدر رفتن حجم زیادی آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در صورتی که شهرداری سنندج با همین روال به آبیاری فضای سبز ادامه دهد در سال ۱۴۱۰ مصرف سالیانه آب شرب برای این بخش به هفت میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت که رقم بزرگی است بنابراین چاره‌ای اساسی برای این موضوع باید اندیشیده شود.

محمدی یادآور شد: همچنین سالانه ۲ میلیون مترمکعب آب شرب از طریق سه هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در استان مصرف می‌شود که ۹۸ درصد انشعاب‌های غیرمجاز مربوط به نواحی منفصل شهری در سنندج، سقز، بانه و مریوان است

وی تأکید کرد: بدلیل عدم وصول درآمد‌های حق انشعاب غیرمجاز و مصارف ماهانه، اختلال در برنامه‌ریزی توسعه آتی تاسیسات و هزینه جبران کسری منابع آبی مشترکان قانونی، این شرکت متحمل هزینه‌های هنگفتی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز