خبرگزاری کار ایران

طی هفته گذشته؛

81 نجاتگر البرزی جان 44 مصدوم را نجات دادند/ امدادرسانی هوایی در حادثه جاده چالوس

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۸۷

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان‌ البرز از امدادرسانی 44 حادثه دیده البرزی توسط 81 نجاتگر هلال احمر استان در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین وطنی گفت: در مرکز کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز از  18 مرداد تا روز گذشته، 24 مورد حادثه ثبت شده است.

وی افزود: 81 نجاتگر این جمعیت در قالب 31 گروه عملیاتی در حوادث امدادرسانی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز درباره نخستین حادثه هفته گذشته بیان کرد: در اثر واژگونی خودرو سمند در ورودی فخر ایران نظرآباد، یکی از هموطنان مصدوم شد که با رضایت شخصی به مرکز درمانی منتقل نشد.

وی درباره حوادث روز دوم هفته تصریح کرد: فردی با آسیب سر و ستون فقرات به پایگاه امداد و نجات بین شهری کوشک بالا مراجعه کرد و بخاطر شدت آسیب به مرکز درمانی منتقل شد.

وطنی با بیان اینکه خانمی 57 ساله بخاطر کاهش فشار خون توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات ساوجبلاغ به مرکز درمانی اعزام شد، اضافه کرد: در اثر واژگونی خودرو پراید در محور کرج قزوین نرسیده به سوپا، یکی از هموطنان مصدوم شد که توسط همکاران اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

معاون هلال احمر البرز با اشاره به تلاش نجاتگران شهرستان اشتهارد اظهار کرد: در اثر سقوط جسم روی فردی در شهرک صنعتی اشتهارد، نجاتگران به محل اعزام و بعد از انجام کمکهای اولیه مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند.

وی درخصوص برخورد پژو206 با پژو پارس، اضافه کرد: این حادثه بعد از تونل شماره هفت جاده چالوس، شش مصدوم برجای گذاشت که یک مصدوم توسط نجاتگران پایگاه کوشک بالا به پد بالگرد ری زمین برای اعزام به مرکز درمانی انتقال یافت.

وطنی با اشاره به پیگیری گزارش مردمی توسط نجاتگران نظرآبادی خاطرنشان کرد: با واژگونی خودرو تیبا بعد از راهداری شهرستان نظرآباد، یکی از سرنشینان مصدوم شد که بعد از انجام اقدامات اولیه به مرکز درمانی اعزام شد.

وی در ارتباط با مصدومان حادثه ای در اشتهارد گفت: چهار تن از هموطنان در واژگونی خودرو تیبا در ابتدای روستای مختارآباد شهرستان اشتهارد مصدوم شدند که دو تن توسط نجاتگران این شهرستان به مرکز درمانی منتقل شدند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در واژگونی پژو پارس، سه نفر مصدوم شدند، گفت: یک مصدوم توسط عوامل امدادی پایگاه امداد و نجات فخر ایران و دو مصدوم توسط همکاران اورژانس برای ادامه درمان به مرکز درمانی اعزام شدند. 

وی در مورد حادثه غرق شدگی تصریح کرد: دو نفر با سقوط در رودخانه کرج غرق شدند که نجاتگران با سه ساعت تلاش و جستجوی مداوم پیکر بی جان  این دو فرد را از رودخانه خارج کردند.

معاون هلال احمر البرز گفت: یک نفر در اثر گیر افتادن در ارتفاعات پورکان مصدوم شد که بعد از انجام اقدامات اولیه با رضایت شخصی مرخص شد.

وطنی تصریح کرد: با واژگونی خوردو پراید در ورودی روستای خور اتوبان کرج قزوین، سه تن مصدوم که یک مصدوم توسط نجاتگران پایگاه شهرجدید به مرکز درمانی انتقال داده شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کودکی با سقوط در محدوده وینه رودخانه کرج غرق شد که توسط مردم محلی از آب خارج شد.

وی عنوان کرد: فردی بخاطر سقوط خوردو پراید در دره محور کرج کندوان در خودرو گیر کرده بود که با تلاش نجاتگران پایگاه شهرستانک رهاسازی شد و برای اعزام به مرکز درمانی به همکاران اورژانس تحویل داده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز یادآور شد: در اثر واژگونی خودرو پرشیا با نیوجرسی و واژگونی این خودرو، چهار سرنشین مصدوم شدند که دو مصدم توسط نجاتگران شهرجدید به بیمارستان امام جعفر صادق علیه السلام اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نوجوانی با بریدگی دست به پایگاه طالقان مراجعه کرد و بعد از کنترل خونریزی و پانسمان مرخص شد، گفت: خانمی با افت فشار خون و سرگیجه به پایگاه طالقان مراجعه کرد که به صورت سرپایی مداوا شد.

وطنی در ارتباط با حادثه کوهستان روز گذشته گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر بی حالی و ضعف خانمی در ارتفاعات محمودآباد، تیم امداد کوهستان به محل اعزام و بعد از انتقال فرد به پایگاه و اکسیژن درمانی مصدوم مرخص شد.

معاون هلال احمر البرز عنوان کرد: با گزارش تلفنی اورژانس به دیسپچ هلال احمر البرز مبنی بر واژگونی لودر راهداری، تیم امداد و نجات طالقان به محل حادثه اعزام شد که سرنشین توسط مردم محلی از خودرو خارج شده بود.

وی با اشاره به حادثه دیگر تیم کوهستان در روز گذشته اظهار کرد: دو تن از هموطنان که در ارتفاعات هفت چشمه گیر افتاده بودند، با کمک و راهنمایی تیم نجاتگران پایگاه شهرستانک به منطقه امن هدایت شدند.

این مقام مسئول یادآور شد: پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری هلال احمر ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به هموطنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز