خبرگزاری کار ایران

در هفته بیست و نهم لیگ برتر؛

جدال کسب سهمیه آسیا و ماندن در لیگ برتر در دربی تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۰۷

دیدارهای هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، امروز بیست و پنجم مردادماه به طور همزمان برگزار می شود و شاید پس از برگزاری رقابت های این هفته، چهره تیم های آسیایی و همچنین سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی درحالی در هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال به هم رسیده‌اند که شرایط دو تیم بسیار حساس بوده و امتیازهای این دیدار سرنوشت‌ساز است.

تراکتور که امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست، نیاز مبرمی به 3 امتیاز این دیدار دارد و به خوبی می‌داند که اگر در این بازی به پیروزی نرسد کارش در هفته آخر به مراتب سخت خواهد شد.

ماشین‌سازی هم که تنها 2 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد، برای اینکه خیالش را از بقا در لیگ برتر راحت کند، باید از این بازی با امتیاز خارج شود و شکست آن‌ها را در وضعیت خطرناکی قرار خواهد داد.

اما استقبال دو تیم از این دربی شباهت بسیار زیادی به دربی برگشت فوتبال آذربایجان در لیگ چهاردهم دارد، جایی که تراکتور در آستانه قهرمانی قرار داشت و گسترش فولاد در معرض سقوط.

در آن بازی که در هفته بیست‌وهشتم برگزار شد، گسترش فولاد در نیمه اول با گل سیدمحسن حسینی برنده به رختکن رفت اما گلزنی سلیو دوس‌سانتوس برای تراکتور در نیمه دوم باعث شد تا امتیازات تقسیم شود.

هنوز که هنوز است خیلی‌ها بر این باورند که توقف تراکتور در آن بازی در از دست رفتن جام قهرمانی در پایان فصل تاثیر بسزایی داشت و در سوی دیگر نیز امتیازگیری گسترشی‌ها در بقای این تیم در لیگ برتر فوتبال.

دیدار برگشت تراکتور و ماشین‌سازی از لحاظ زمانی و مکانی هم با وضعیت مشابه برگزار خواهد شد با این تفاوت که ماشین‌سازی با امتیاز گسترش فولاد در لیگ برتر حضور یافته و باید دید که تاریخ دوباره تکرار خواهد شد یا خیر؟
شاید حساس ترین دیدار این هفته بین ۲ تیم همشهری تراکتور و ماشین سازی باشد، دیداری که یک طرف آن به سمت کسب سهمیه و طرف دیگرش به سمت سقوط است.
به هر حال تنها نتیجه ای که در این بازی نباید رقم بخورد تساوی بین ۲ تیم است که به درد تراکتور نخواهد خورد و شاید دست این تیم را از سهمیه قطع و یا کوتاه کند.
دیدارهای هفته پایانی نیز سی ام مرداد ماه جاری به طور همزمان راس ساعت ۲۰.۴۵ برگزار خواهد شد تا پرونده این دوره از رقابت ها که قهرمانی پرسپولیس در آن قطعی شده با مشخص شدن تیم های آسیایی و سقوط کننده مختومه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز