خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشگی گناباد مطرح کرد؛

خطرات نصب دکل ۴۸ متری تلفن همراه در مسیر بالگرد اورژانس گناباد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۰۹۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نصب دکل ۴۸ متری تلفن همراه در مسیر نشست و برخاست بالگرد اورژانس هوایی، امنیت پرواز این بالگرد را به مخاطره انداخته‌ است.

به گزارش ایلنا از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این خصوص گفت: این دکل ابتدا قرار بود در ابتدای بلوار پاسداران نصب شود اما بعد جایگاه آن به ابتدای بلوار پرستار تغییر یافت و از همان روزهای ابتدایی نصب دکل، مکاتباتی با اداره مخابرات داشتیم مبنی بر اینکه این دکل در کریدور پروازی و تنها مسیر نشست و برخاست بالگرد اورژانس هوایی قرار دارد و مخاطراتی برای بالگرد به همراه خواهد داشت اما با وجود این تذکرات اتفاق خاصی نیفتاد و دکل نصب شد.

او افزود: قاعدتا در کریدور پروازی هر فرودگاه مرتفع‌ سازی ممنوع است و این مخصوصا در مورد بالگرد اهمیت بیشتری دارد و در مورد بالگرد اورژانس هوایی گناباد موضوع خاص‌تر هم هست چون با توجه به بادهای غالب شهرستان، مسیر نشست و برخاست بالگرد فقط مسیر شرقی غربی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: در مسیر شرق از قبل آنتن مربوط به بی سیم اورژانس جانمایی شده و قبل از احداث پد فرود نیز، این مورد در نظر گرفته‌ شده‌ است به همین دلیل تنها مسیر نشست و برخاست بالگرد سمت غرب پد است که این مسیر نیز توسط دکل مخابرات مسدود شده‌ است.

باذلی بیان کرد: وجود این دکل در مسیر بالگرد باعث می‌شود که هنگام نشستن بالگرد حتی اگر باد خفیفی هم بوزد بالگرد از مسیر خود منحرف شده و با دکل مخابرات برخورد کند و تا کنون نیز سه مورد از این دست حوادث در کشور داشته‌ایم که علاوه بر خسارات مالی، تلفات جانی نیز به همراه داشته‌ است.

وی تصریح کرد: در آخرین مهلتی که وزارتخانه به ما داده‌ است، چنانچه تا تاریخ ۳۰ مرداد ماه دکل جابه‌جا نشود و یا ارتفاع آن به ۲۴ متر کاهش پیدا نکند پروازهای اورژانس هوایی لغو خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: وجود اورژانس هوایی نه تنها برای منطقه بلکه برای جنوب خراسان یک نعمت و دستاورد ارزشمند است و در حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی و قلبی که نقش زمان مهم و تاثیرگذار است تا کنون جان بسیاری از افراد را نجات داده‌ است و امیدواریم که هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در زمینه جابه‌جایی و یا کاهش ارتفاع دکل محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز