خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر کرج:

شهر در ساعات شب نباید معبر تاریکی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۰۶۴

رئیس شورای شهر کرج گفت: شهر در ساعات شب نباید هیچ معبر تاریکی داشته باشد؛ شهرداری‌ها باید برای این معضل چاره اندیشی کنند.

به گزارش ایلنا، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه معضل تاریکی برخی معابر و پارک‌ها و بوستان‌ها در ساعات شب از گلایه های جدی شهروندان است، تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری کرج کارگروهی برای شناسایی معابر و اماکنی که از روشنایی مناسبی برخوردار نیستند، تشکیل داده و با بررسی امکانات و اعتبار مورد نیاز و تقسیم وظایف، اقدامات جهادی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: یکی از ایده هایی که می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی است که برق مورد نیاز مناطق مختلف شهر را تامین کرده و ضمن جلب رضایت شهروندان و ارتقای امنیت عمومی، به حمایت از تولید و اشتغالزایی نیز کمک کند که گرچه مبلغ اولیه سرمایه گذاری سنگین است اما بدون ریسک بوده و سود آن تضمین شده و بلندمدت خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: تاریکی معابر موجب افزایش تصادفات رانندگی شده همچنین آرامش روانی شهروندانی که حضور پیاده در معابر تاریک دارند را سلب می کند و مهمتر اینکه نبض اقتصادی شهر را نیز کُندتر می کند در حالی که برخی کاربری ها همچون رستورانها و اماکن خرید و تفریحی می توانند در سایه توجه به زیبایی شب های شهر رونق مضاعفی داشته باشند.

سلیم نژاد در پایان خاطر نشان کرد: از سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری کرج انتظار دارم به بحث نورپردازی ها و زیبایی چهره شب های شهر توجه بیشتری داشته باشد، موضوعی که خلاء آن به شدت احساس می شود و چهره شهر را بی احساس کرده است، در چنین شرایطی نمی توان انسان محوری، پیاده محوری و ارتقای نشاط و سرزندگی را محقق ساخت!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز