خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین ظرفیت افزایش 3 برابری تولید ماهی را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۹۴۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین در حاشیه رودخانه شاهرود ظرفیت افزایش بیش از 3 برابر تولید ماهی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد: براساس مطالعات امکان سنجی پرورش ماهیان خوراکی در حاشیه رودخانه شاهرود، تولید این محصول در استان قزوین تا بیش از سه برابر میزان فعلی قابل افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر سالانه حدود چهار هزار تن ماهی خوراکی در استان قزوین تولید می شود که اگر شاهد سرمایه گذاری برای ایجاد استخرهای پرورشی در حاشیه سد شاهرود باشیم، تولید این محصول در استان می تواند تا ۱۴ هزار تن افزایش پیدا کند.

خمسه ادامه داد: مطالعات امکان سنجی اجرای طرح های تولید شیلات در حاشیه رودخانه شاهرود واقع در بخش های الموت غربی و شرقی با قرداد میان سازمان جهاد کشاورزی و یکی از مراکز علمی انجام شده و بررسی های انجام شده نشان می دهد؛ این محدوده قابلیت سرمایه گذاری برای تولید حدود ۱۰ هزار تن ماهی خوراکی در سال را دارد.

وی با بیان اینکه در پی جهش تولید در پرورش ماهیان خوراکی در استان قزوین هستیم، گفت: پیش بینی می شود ۹ سایت تولید ماهیان سردابی هرکدام با ظرفیت هزار تن و یک سایت تولید ماهی خاویاری در حاشیه رودخانه شاهرود قابلیت اجرا و سرمایه گذاری داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در حال طی کردن فرایندهای اداری و آماده سازی برای فراخوان سرمایه گذاری برای تولید ماهیان خوراکی در حاشیه رودخانه شاهرود هستیم، افزود: در این رابطه اولویت با سرمایه گذاران بومی و شرکت های تعاونی متشکل از کشاورزان منطقه خواهد بود.

شاهرود از رشته کوه های البرز جنوبی و از پیوستن 2 رود الموت رود و طالقان رود ایجاد شده و پس از گذشتن از طالقان در استان البرز و الموت در استان قزوین به سفیدرود در گیلان می‌ریزد.

۳۲۳ واحد پرورش ماهیان خوراکی در حال حاضر در استان قزوین به فعالیت می پردازند.

سال گذشته ۳ هزار و ۹۹۵ تن انواع ماهیان خوراکی شامل سردابی، گرمابی و خاویاری در استان قزوین تولید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز