خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خسارت ۵۰ درصدی تنش‌های حرارتی و رطوبتی به گندم دیم خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۷۹۹

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: بر اثر تنش‌های حرارتی و رطوبتی در سال زراعی جاری به ۵۰ درصد محصول گندم دیم استان خسارت وارد شد.

حمید حاجی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: سطح زیرکشت محصول گندم دیم استان 142 هزار هکتار است که متاسفانه براثر گرمای بیش از حد هوا و  عدم پراکنش مناسب در خردادماه باعث شد تولید محصول گندم دیم از 160 هزار تن به 80 هزار تن کاهش پیدا کند که 50 درصد باقی مانده نیز کیفیت لازم را نداشت.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی به خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: کار خرید گندم از هفتم خردادماه توسط 60 مرکزدولتی و خصوصی واتحادیه‌های تعاون روستایی در استان آغاز و کماکان در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون 430 هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شده است.

حاجی نژاد با بیان اینکه طبق سهمیه ابلاغی از وزرات خانه مقرر شد استان خراسان رضوی 436 هزارتن خرید گندم به صورت تضمینی داشته باشد که تا پایان کار خرید که شهریورماه است از مرز 436 هزار تن نیز خواهیم گذشت.

وی گفت: امسال وجه گندم تحویلی کشاورزان ظرف مدت 10 روز از زمان تحویل به حساب کشاورزان واریز شد و تاکنون بیش از 90 درصد کشاورزان وجه گندم تحویلی خود را دریافت کرده اند.

وی تولید گندم  آبی و دیمی استان را 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی ما بر این است که بیش از 70 درصد گندم مازاد برمصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید شود و همچنین بیش از 30 هزار تن گندم به صورت خرید توافقی و 10 هزار تن نیز خرید بذری صورت گرفت.

مدیر زارعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از ذخیره سازی گندم های خریداری شده در استان خبرداد و گفت: گندم های تحویلی به مرور زمان تحویل کاخانه های آرد خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز