خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تاکستان در گفت و گو با ایلنا خبرداد:

سد نهب تاکستان دهه فجر آبگیری می شود +فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۶۰۳

نماینده مردم شهرستان تاکستان گفت: با تصویب اعتبار لازم از سوی وزیر نیرو، پروژه سد نهب تا دهه فجر تکمیل و آبگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رجب رحمانی امروز پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا در قزوین با اعلام این خبر افزود: سد نهب شهرستان تاکستان در  سال ۸۶ به عنوان اولین پروژه ملی استان در دو بخش ساختمان سد و شبکه آبیاری ردیف بودجه داشت که می بایست در سال 96 این پروژه به اتمام می رسید که به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم افتتاح این پروزه سه سال عقب افتاد.

 نماینده مردم تاکستان افزود: طی جلساتی که با وزارت نیرو داشتیم مقرر شد تا بهمن ماه سال جاری سد نهب به مرحله آبگیری برسد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ساختمان سد 95  و شبکه آبیاری سد 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای اتمام این پروژه به 100 میلیارد اعتبار نیاز است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات تکمیلی این پروژه ملی که در همین دولت آغاز شد در سال پایانی کار دولت به اتمام برسد.

وی با اشاره به جلسه اخیرش با وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر تقاضا شد که اعتبارات پروژه هایی که تازه می خواهد شروع شود یا هنوز شروع نشده بهتر است به پروژه سد نهب که بالای  ۹۰ درصد پیشرفت دارد اختصاص یابد.

نماینده مردم تاکستان عنوان کرد: در موضوع سد طالقان که از دوره چهارم و پنجم مجلس در دست پیگیری می باشد بحث آب ۱۴ شهرستان مطرح است و برای تحقق انتقال آب از  سد طالقان دنبال تخصیص آب بیشتری هستیم.

وی با بیان این مطلب که استان قزوین تنها استان کشور است که برای تامین آب شرب از آب های زیر زمینی  استفاده می کند، گفت: اگر قرار به افزایش سهمیه استان از سد طالقان و تامین آب استان از طریق این پروژه نباشد؛ باید مجوز جدید حفر چاه در استان داده شود.

رحمانی با اشاره به نرخ پایین قیمت تضمینی کشمش گفت: هر کیلو کشمش برای باغداران با هزینه های داشت، برداشت و تورم فعلی بالغ بر 20هزار تومان است که نرخ تعیین شده از این سقف کمتر است .

حجم ویدیو: ۶۱.۶۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۱۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز