خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

اهتمامی جدی به تکمیل فرآیند گازرسانی در روستاها داریم / برخورداری یکصد روستای دیگر گیلان از نعمت گاز تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۸۹

استاندار گیلان گفت: برای تکمیل فرآیند گازرسانی در روستاها اهتمام جدی داریم .

به گزارش ایلنا از رودسر، ارسلان زارع در حاشیه بازدید از پروژه گازرسانی به خوشه سجیران شهرستان رودسر، در جمع خبرنگاران خدمت‌رسانی به آحاد مردم از جمله روستانشینان بعنوان قشر مولد جامعه را از مهمترین اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه طی چهار دهه اخیر در عرصه عمران ، آبادانی و خدمات رسانی به ویژه در حوزه آب ، برق ، گاز و ارتباطات اقدامات ارزشمندی صورت گرفته ، افزود:  استان گیلان در بسیاری از شاخص ها از متوسط کشوری نیز بالاتر است .دکتر زارع با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطقی از گیلان و ضرورت‌ بهره‌گیری از نعمت گاز برای زندگی بهتر شهروندان بیان داشت: دولت در برنامه های خود به این شاخص مهم توجه جدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های تدوین شده و هدفگذاری های صورت گرفته؛ تا پایان امسال یکصد روستای دیگر استان از نعمت گاز برخوردار می شوند که امیدواریم بخشی از آن در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

زارع با بیان اینکه روستاهایی از رودسر در شمار این تعداد روستای هدفگذاری شده قرار دارند ، تصریح کرد: بر اساس وعده مدیر عامل شرکت گاز استان و همچنین تعهد پیمانکار پروژه ، پیش از شروع فصل سرما تعدادی از روستاهای شهرستان رودسر به شبکه سراسری انتقال گاز متصل می شوند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم برخورداری از نعمت گاز برای سهولت بخشی به جریان زندگی در روستاها افزود: توجه داشته باشیم گازرسانی به مناطق کوهستانی به سبب سخت گذر بودن مسیر و پراکندگی سکونت در روستاهای این نواحی ، هزینه بیشتری نسبت به انجام این مهم در دشت و جلگه دارد .

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری دیدار خود با وزیر نفت در هفته‌های گذشته اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این دیدار بر آن تاکید داشتم ؛ قرار گرفتن پروژه های تکمیل عملیات گازرسانی به روستاهای باقیمانده از منطقه اشکورات رودسر و سایر مناطق کوهستانی استان در برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بود که قول‌های مساعدی در این خصوص اخذ شد و شرکت گاز گیلان هم پیگیر اجرای آن است.

پروژه گازرسانی به خوشه سجیران شهرستان رودسر مشتمل بر 22 روستاست که عملیات اجرایی آن از تیرماه سال گذشته آغاز شده و هم اکنون 47درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شرکت گاز گیلان در حال حاضر افزون بر یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک شهری و روستایی را تحت پوشش دارد. در زمان کنونی دو هزار و ۳۵ روستای استان با میزان برخورداری ۹۵ و سه دهم درصد دارای گاز هستند. میزان برخورداری مناطق شهری استان از گاز نیز ۹۹ و ۹۷ صدم درصد است.

استان گیلان در مجموع دارای ۱۶ شهرستان و ۵۲ شهر و افزون بر دو هزار و. ۵۰۰  روستاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز