خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در اصفهان:

اخذ مجوز برای برگزاری آیین‌های محرم ضروری است/ برخورد با تجمعات در پارک‌ها / پذیرایی در مراسم محرم ممنوع

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۱۴

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان اصفهان گفت: اخذ مجوز برای برگزاری آیین های محرم حتی مراسم‌ خانگی در استان اصفهان ضروری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اینکه اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: همه مراسم‌ ایام محرم تنها با اخذ مجوز می‌توانند برگزار شود.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه ایام محرم با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل و همه دستگاه‌های مرتبط با بحث مراسم‌ محرم در این کارگروه عضو هستند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مساجد، تکایا، هیئت‌ها، حسینه‌ها و حتی روضه‌های خانگی که قصد دارند در این ایام مراسم برگزار کنند، باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری این آیین ها صرفا در فضای باز امکان‌پذیر است، بنابراین برگزاری مراسم در فضای بسته و منازل مسقف امکانپذیر نیست.

غلامی تاکید کرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت است و مجریان مراسم باید با رعایت تمام موازین بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم کنند.

وی اضافه کرد: جابه جایی هیئت‌ها و حرکت دسته‌جات ممنوع است و عزاداران صرفا در یک مکان باز، با رعایت فاصله‌ اجتماعی و زدن ماسک می‌توانند مراسم خود را اجرا کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم در اماکن متبرکه صرفا با هماهنگی تولیت این اماکن و در فضای باز آن میسر خواهد بود.

وی تاکید کرد: پذیرایی در طول مراسم بطورکلی ممنوع است و فعالیت ایستگاه‌های صلواتی سابق در سطح شهر صرفا به پخش نوا و نماهای محرم و جمع آوری کمک‌های‌ مومنانه معطوف می‌شود.

غلامی گفت: نذورات خام و خشک در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و نیت بانیان آن جمع آوری و بسته‌بندی می‌شود و در صورتی که امکان تغییر نذر وجود ندارد، با نظارت اداره بهداشت، پخت و بسته بندی و در خارج از مراسم توزیع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تجمع افراد در پارک‌ها، ادامه داد: به کلیه شهرداری‌های استان ابلاغ شده که تجمع و اطراق در پارک‌ها ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی از فردا با این تجمع‌ها برخورد خواهد شد.در همین راستا روشنایی پارک‌ها هر شب ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استفاده از اسباب بازی‌های پارک‌ها بدلیل امکان شیوع بیماری کرونا ممنوع است و استفاده از این وسایل تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.

غلامی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر تجمع برخی افراد در نقاطی از جمله پل خواجو، سی‌ و سه پل، پل مارنان، پل شهرستان و کوه صفه گفت: با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی این تجمع‌ها منتفی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین محدودیت‌هایی در ورود به منطقه ناژوان، دهکده زاینده‌رود و باغ بهادران اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن به صورت محدود و صرفا در آرامستان‌ها با جمعیت مشخص و رعایت فاصله ۲متر، بدون پذیرایی ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز