خبرگزاری کار ایران

واکاوی ایلنا از مرگ دلخراش کودک ۱۲ ساله؛

مرگ ابهام آمیز قهرمان واترپلو در سی و سه پل/ والدین پرهام: برق گرفتگی سبب حادثه شد/ معاون خدمات شهری: هیچگونه نشتی برق نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۹۶

چهاردهم مردادماه خبر مرگ پسربچه ای 12 ساله به نام پرهام منتشر شد که خیلی ها را شوکه کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مرگ بر اثر سقوط از یکی از دهانه سی و سه پل به داخل زاینده رود، در مورد قهرمان واترپلو قطعا شوکه کننده است. پدر و مادر پرهام تاکید دارند که پسرشان قهرمان واترپلو بوده و علت مرگ نمی تواند غرق شدگی باشد.

آنها باور دارند که برق گرفتگی سبب این اتفاق تلخ است. اداره برق اصفهان هرگونه مسئولیتی را در این باره از خود سلب و شهرداری را برای ارائه خدمات نورپردازی در سی و سه پل مسئول و مکلف به پاسخگویی اعلام کرد. این حادثه اما سبب مسدود شدن ورودی های سی و سه پل شد تا موضوع مورد برسی قرار بگیرد.

هیچگونه نشتی برق مشاهده نشده است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این باره گفت: هیات کارشناسی و بازرسی از شهرداری اصفهان برای بررسی علت حادثه تلخ فوت یک کودک و آسیب دیدن یک نوجوان در سی و سه پل تشکیل شده است.

حسین امیری در خصوص حادثه تلخ جان باختن یک کودک و آسیب دیدن یک نوجوان در محل سی و سه پل، اظهار کرد: در این زمینه از ظرفیت کارشناسان اداره برق استفاده کردیم؛ علاوه بر این، کارشناسان اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان مامور شدند موضوع را به دقت بررسی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به تجهیزات و امکاناتی که شرکت برق در اختیار ما قرار داد، کارشناسان برق اعلام کردند ما نمی توانیم فعلا به صراحت اعلام کنیم که برق، عامل بروز این حادثه بوده باشد، چرا که هیچگونه نشتی برق، مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: ایمنی شهروندان موضوعی بسیار حائز اهمیت و محدودیت های ایجاد شده در دهانه های زیرین سی و سه پل هم برای تامین ایمنی شهروندان بوده است. به شهروندان توصیه می کنیم که مراقب فرزندان خود باشند تا به مناطق ممنوعه رودخانه ورود نکنند.

امیری ادامه داد: تابلوها و علائم هشداردهنده در این مکان نصب است، اما به منظور ایمنی شهروندان از بروز خطراتی که می تواند برای آنها ایجاد شود، اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب موانع در ضلع شمالی سی و سه پل انجام شده که شهروندان اجازه عبور از عرض رودخانه را نداشته باشند. هرچند قبلا ضلع جنوبی نیز با مانع بسته شده بود. همچنین بنرها و پلاکاردهای هشداردهنده هم در محل نصب شده است.

ایمن سازی سی و سه پل

سه سال پیش مدیرعامل وقت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طی مکاتباتی با سازمان های مربوطه از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خواستار ایمن سازی سی و سه پل شد تا مانع سقوط شهروندان از روی پل به پایین شود.

حالا با وجود پایه‌های فلزی و سیم بکسل های محکم، باز هم خبر سقوط و غرق‌شدن شهروندان به ویژه کودکان در اطراف سی و سه پل به گوش می‌رسد. البته این اخبار با چاشنی برق گرفتگی همراه است و باید منتظر ماند و دید در ادامه تحقیقات این نتیجه حاصل می‌شود که در خروجی دهانه های سی و سه پل سیم کشی‌های برق نامناسب سبب برق گرفتگی می‌شوند یا نه؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز