خبرگزاری کار ایران

مرتضایی فرد اعلام کرد:

تقویت بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری/ نیاز یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری به خدمات درمانی/ بیشترین هزینه مربوط به جراحی‌های عمومی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۰۲

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی از تقویت بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود مرتضایی‌فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تا سال گذشته بازنشسته‌ها حدود ۳۰ هزار تومان در ماه برای هر نفر حق بیمه پرداخت می‌کردند و در همین حدود هم مقرر شده بود، صندوق بازنشستگی از منابع خودش تامین کند و خدمات هم بر همین مبنا ارائه می‌شد.

وی افزود: در بیمه سال جدید سهم بازنشسته مثل سال‌های گذشته ثابت باقی ماند یعنی همان ۳۰ هزار تومان اما صندوق متعهد شد که برای هر نفر ماهی ۵۵ هزار تومان سرمایه‌گذاری کند. دولت هم مصوب کرد و سازمان برنامه هم به ما ابلاغ کرد که ۵۵ هزار تومان هم دولت، اعتبار تخصیص دهد و در مجموع با ۱۴۰ هزار تومان بیمه تکمیلی منعقد شد.

مرتضایی‌فرد گفت: پوشش‌های ما، یک ساله در نظر گرفته شده است. تفاوتی نمی‌کند کدام شرکت این خدمات را اختصاص می‌دهد، مهم این است که بازنشسته بتواند از این خدمات بهره‌مند شود. برای همه پیامک (sms) ارسال کردیم، اما ممکن است برخی شاید شماره تماس را عوض کرده باشند یا تلفن همراه نداشته باشند که خیلی کم هستند. از طریق سایت و دیگر مجاری خبری هم اطلاع داده‌ایم و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق، اطلاعات مورد نیازشان را درباره شرایط استفاده از بیمه تکمیلی دریافت کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در صندوق، شرکت آتیه‌سازان یک شرکت بیمه‌گر نیست؛ بلکه ارزیابِ خسارت است. یعنی هزینه خسارت را آتیه پرداخت نمی‌کند، بلکه هزینه‌ها را ارزیابی می‌کند. هزینه‌های پزشکی را می‌گیرد و طبق مفاد قرارداد، عدد پرداختی بیمه را اعلام می‌کند و ناظر ما هم تایید می‌کند. صندوق بازنشستگی هزینه نهایی پرداخت‌شده را به بازنشسته‌ها پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تقریبا بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشور ما بالای ۴۰ سال و حتی تعدادی بالای ۱۰۰ سال هستند، گفت: این افراد تقریبا هر ماه هزینه‌های پزشکی دارند. هر شرکت بیمه‌ای که بخواهد ورود کند، باید این هزینه‌ها را محاسبه کند.

مرتضایی‌فرد گفت: بازنشستگان انتظار دارند خدمات بیمه‌ای افزایش پیدا کند، اما این مسئله ارتباطی به شرکت بیمه‌کننده ندارد، شرکت بیمه‌کننده در حقیقت فقط یک شرکت واسط است. پیشنهاد‌هایی هم برای ما می‌آورند و گاهی هم به توافق می‌رسیم، اما بعدا شرکت بیمه‌گر متوجه می‌شود که محاسباتش اشتباه بوده است. الان ما در هزینه‌هایی که داریم، بیشترین هزینه مربوط به جراحی‌های عمومی است و در این سن و سال زیاد به این قضیه نیاز پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز