خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه خبر داد:

رفع تصرف و آزادسازی در دو اثر تاریخی تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۷۶

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: بخش‌هایی از رباط تاریخی لاری و آب‌انبار میدان رباط که به‌صورت غیرقانونی با تغییرکاربری تصرف شده بود، آزادسازی و رفع تصرف شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی محمدی در این خصوص افزود: با مشارکت اداره میراث فرهنگی و متولی رباط تاریخی لاری و آب انبار میدان رباط در خصوص دخل و تصرف‌های غیرقانونی در بخش‌هایی از آب‌انبار و رباط تاریخی لاری و پیگیری و مساعدت دستگاه قضایی شهرستان به استناد قوانین حوزه میراث فرهنگی، آزادسازی انجام و به متولی رباط و اداره میراث فرهنگی برای کاربری متناسب واگذار شد.

وی ادامه داد: با ابلاغ معاون اول قوه قضاییه در خصوص پاسداشت و حفاظت از مواریث فرهنگی، همراهی و مساعدت‌های دستگاه قضایی شهرستان نیز قوت بیشتری برای حفاظت از آثار تاریخی گرفته است.

محمدی تصریح کرد: تاکنون ۹ پرونده از طریق دستگاه قضایی و ۵ پرونده با همراهی و  مشارکت متصرفان آزادسازی شده است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز