خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

پیشرفت بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در 9 ماه بی‌نظیر است

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۶۷

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اهتمام مدیران استان برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب، گفت: به جرات می‌توان گفت که روند بازسازی این مناطق در 9 ماه، کم نظیر و شاید بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب، از پایان بازسازی تمامی واحدهای مسکونی تعمیری در تمامی مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان سراب خبر داد و افزود: بازسازی 65 درصد واحدهای مسکونی تخریب شده نیز در روزهای آتی، پایان می یابد.

وی با قدردانی از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در تصویب طرح حمایت از مردم زلزله زده شهرستان های سراب و میانه، اظهار داشت: به فاصله کمتر از چند روز از وقوع این زمین لرزه، تصمیمات لازم برای برخورداری مردم از تسهیلات ویژه توسط دولت، تصویب شد.

وی با اشاره به درگذشت پنج نفر در اثر این زلزله، گفت: جان یک نفر هم برای ما باارزش است، ولی مقاوم سازی بیش از 45 درصد منازل روستایی توسط بنیاد مسکن، از مهم ترین علت های کم بودن آمار جان باختگان بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود از تمامی بانک های استان خواست که در 10 روز آتی، مشکلات موجود در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی منازل مسکونی و اماکن دامی را رفع کنند.

 پورمحمدی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: این موضوع، باعث دلسردی و نارضایتی پیمانکاران در تکمیل ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده از زلزله اخیر شده است که باید مسئولان امر، هرچه سریع تر تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ کنند.

وی همچنین از رسانه ملی و سایر رسانه های مکتوب و مجازی استان خواست که عملکرد استان در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده را به مردم تبیین کرده و از انتشار مطالب مغرضانه و جهت دار خودداری کنند.

 جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اقدامات بسیار خوبی در مناطق زلزله زده انجام شده و باید به جای مقصریابی در برخی موضوعات جزیی، به فکر تسریع در تکمیل واحدهای مسکونی روستایی و پرداخت کامل تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی و دامی روستایی باشیم.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به همکاری مناسب بانک ها در روند بازسازی مناطق زلزله زده گفت: بدون همکاری و مشارکت بانک ها، امکان بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بحران هایی همچون سیل و زلزله وجود ندارد.

عزیزالله مهدیان از اقدامات انجام شده در استان برای مدیریت بازسازی، تعمیر و مقاوم سازی منازل روستایی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با همکاری کامل بانک ها و دستگاه های اجرایی استان قبل از آغاز فصل سرما ، شاهد رفع تمامی مشکلات و استقرار مردم عزیز شهرستان های میانه و سراب در منازل خود باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر هیچ شخصی از مردم شهرستان های سراب و میانه در چادر و یا کانکس زندگی نمی کند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه از هاهنگی و تعامل خوب مدیران استان در مدیریت زلزله شهرستان های سراب و میانه قدردانی کرد و افزود: توجه به موضوعات پیشگیرانه از جمله موضوعاتی است که باید در کنار استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن در مدیریت بحران به آن اهمیت داد.

 امیر قادری با قدردانی از عملکرد مدیران استان در مدیریت خوب زلزله میانه و سراب گفت: سردسیر بودن این منطقه، کار مسئولان را دوچندان کرده و امیدواریم پیش از فصل سرما شاهد سکونت مردم در منازل مناسب و دایمی باشیم.

در این جلسه فرمانداران  شهرستان های میانه و سراب و همچنین تعدادی از مدیران بانک های استان به بیان گزارش عملکرد خود در زلزله شهرستان های میانه و سراب پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز